Traksyion

• Açıklamalar

Traksyion

Kelime anlamı olarak "çekme" anlamına gelen Traksiyon tedavileri, günümüzde birçok ortopedik sorunun tedavisinde kullanılmaktadır. Bazen elle manuel olarak bazen de traksiyon cihazları ile yapılan Traksiyon tedavileri nasıl uygulanır ? Ne işe yarar ? Neden uygulanır ? Bu gibi sorularınızın cevapları için yazımızın devamına göz atabilirsiniz.

Traksiyon Tedavileri Nedir?

Traksiyon, kelime anlamı olarak “çekme” anlamına gelmektedir. Yani çekmelerle, omurgadaki sıkışmalar açılarak omurgadaki fazla basınç azaltılmaya, omurların arasındaki sıkışıklıklar giderilmeye ve bozukluklar düzeltilmeye çalışılarak kişiye daha konforlu bir yaşam sunmak amaçlanır. Çok uzun dönemlerdir kullanılan ve eski bir yöntem olan traksiyon yöntemi günümüzde hala çeşitli şekillerde kullanılmaktadır. Teknolojinin gelişmesi ile bu yöntem de geliştirilerek Traksiyon Cihazları üretilmiştir.

Traksiyon Uygulamaları Nasıl Yapılır ?

Traksiyon tedavileri hem elle hem de teknolojik traksiyon cihazları ile yapılabilmektedir. Günümüzde teknolojinin gelişmesi ile traksiyon uygulamaları daha çok cihazlarla yapılmaktadır. Ne süreli ve ne kadar süre yapılacağı hastaya ve hastalığa göre değişmekte olup, genelde toplamda 10-15 seans uygulanması beklenir. Traksiyon süresince hastada ağrı hissi beklenmemektedir.

Omurgada farklı noktalarda uygulanabilen traksiyon tedavileri için boyun ve belde uygulamayı şöyle anlatabiliriz:

Boyun traksiyonu için hasta yatırılır ya da oturtulur. Ağırlık ve çekme kuvveti hastaya göre değişmekle birlikte her hasta için ayrı ayrı planlanır. Bel traksiyonu içinse hasta yatarken cihaz kullanılarak çekme kuvveti uygulanır.

Traksiyon Tedavileri Uygulanırken Nelere Dikkat Edilmelidir ?

Traksiyon tedavileri ister elle ister cihazlarla yapılsın dikkat edilmesi gereken koşullar vardır. Her hasta birbirinden farklıdır. Bu nedenle hastalarda kullanılacak ağırlık, pozisyon, çekme kuvveti ve omurgaya verilecek postür farklılık göstermektedir. Sinir sıkışmaları, fıtık gibi durumlarda da uygulanan Traksiyon tedavileri için dikkatli olunması önemlidir.

Traksiyon Tedaviler Nasıl Etki Sağlar ?

Çekme kuvvetleri ile omurgadaki sıkışıklıkların giderilmesi ile basınç azaltılmaya çalışılırken aynı zamanda kaslar ve kemiklerde uzamalar ve güç artışları da sağlanmaya çalışılır. Boyun bölgesinde çok fazla damar ve sinir bulunur. Bu yüzden bu bölgedeki sıkışıkların açılması ve bu yapılara binen yükün ve basıncın azalması ile ilk seanslardan itibaren ağrı ve semptomlarda azalmalar görülmeye başlanır.

Özellikle boyun fıtıklarının görülme sıklığı ve günlük yaşama ciddi olumsuz etkileri nedeniyle, boyun traksiyonu günümüzde manuel olarak ya da traksiyon makineleri ile Fizyoterapistler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Ve acısız olması nedeniyle de tercih edilmektedir.

Traksiyon Tedavileri Neden Uygulanır ?

Çekme kuvveti anlamına gelen Traksiyon tedavilerinde amaç sıkışıklıkları çekme kuvveti ile azaltarak omurlar üzerindeki basıncı azaltmaktır. Ağrıların azaltılması, sinir sıkışıklıklarının giderilmesi, eklem hareketinin arttırılması ve kişinin yaşam kalitesinin arttırılması için yapılır.

Traksiyon Tedavileri Hangi Alanlarda Ve Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılabilir ?

Günümüzde Fizyoterapistlerin sık kullandığı bu teknikler; sıklıkla Ortopedik, Nörolojik, Romatoljik, Sportif hastalıkların tedavisinde kullanılırlar:

•  Bel, boyun gibi genel fıtıklar
  •  Faset sendromu
  •  Kanal daralmaları
  •  Çeşitli ağrılı durumlar
  •  Bel kayması (bel kaymasının düzeyine göre kullanılabilir)
  •  Radikülopati
  •  Nöropatiler
  •  Kireçlenme durumlarında
  •  Skolyoz hastalarında
  •  Tortikolis
  •  Tendon ve kas sıkışmaları
  • Sinir sıkışmaları

Peki Traksiyon Tedavisinin Kullanılamayan Veya Sakıncalı Olan Durumlar Var Mıdır ?

Her tedavi yöntemi gibi Traksiyon tedavilerinin de kullanılamadığı ya da risk içerdiği hastalıklar vardır. Bu hastalıkları şöyle sıralayabiliriz:

• Akut veya kronik enfeksiyonlarda yapılmaz.
  •  Kanser hastalarında veya tümör varlığında kullanılması önerilmez.
  •  Çene, köprücük kemiği gibi çıkığa yatkın kemiklere yapılması önerilmez.
  •  Kauda Equina Sendromunda yapılmaz.
  •  Astımlı hastalarda dikkat edilmesi gerekir.
  •  Sakroilyak disfonksiyonlarda önerilmez.
  •  Gebelerde kullanılmaz.
  •  Kırıklarda yapılmaz.
  •  Variköz ve iltihaplı durumlarında yapılmaz.
  •  Epilepsi, kalp yetmezliği gibi hastalıklarda yapılmamalıdır.
  •  Osteoporozda riskli olup yapılması önerilmez.
  •  Kalp pili, metal implant gibi durumlarda risk teşkil eder. Yapılmamalıdır.
  •  Bebek, çocuk veya çok yaşlılarda dikkatli olunmalıdır ya da direkt yapılmamalıdır.

Traksiyon tedavileri yukarıda saydığımız hastalık ve koşullarda yapılmaz ve yapılması önerilmez. Yapıldığı takdirde hayati risklere sebep olunabilir.

Traksiyon Tedavilerinin Yan Etkileri Var Mıdır ?

Traksiyon tedavileri acısız ve genelde yan etkileri olmayan tedavilerdir. Ancak tedavi sonrasında hafif kas ağrıları ve spazmlar olabilmektedir.

Traksiyon Tedavilerinde Var Olan Riskler

Çekme kuvveti anlamına gelen Traksiyon Tedavileri yıllardır ortopedik hastalıklarda sıklıkla kullanılmaktadır. Boyun fıtığı, kanal daralamaları gibi hastalıkların tedavisinde kullanılan Traksiyon Tedavileri için de bazı riskler bulunmaktadır.

Bu tedaviler her yaştan hastaya uygulanmayabilir. Çok yaşlılarda ve bebeklerde kullanılması önerilmemektedir. Ayrıca çekme kuvvetiyle yapılan bir tedavi yöntemi olması nedeniyle önce Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon hekiminin hastayı detaylı bir şekilde muayene etmesi, gerekirse tıbbi görüntülemeden faydalanarak değerlendirmesi gerekir.

Kanser, osteoporoz, kırıklar gibi durumlarda yapılması önerilmeyen Traksiyon Tedavileri için yanlış uygulamalar hayati risk taşıyabilir. İşi kesinlikle bilen bir uzmanın yapması gerekir. Aksi takdirde kalıcı hasar bırakılabilir ya da ölümle sonuçlanabilir.

Traksiyon Tedavileri Ne Kadar Uygulanır ?

Bölgeye, hastaya ve rahatsızlığa bağlı olan seans süresi ve sıklığı hastadan hastaya değişiklik gösterebilmektedir. Ancak genelde Traksiyon tedavileri için 10-15 seans önerilmektedir.

Merkezimizin Farkı : Traksiyon Tedavileri

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak her hastanın tedavi sürecinin farklı olduğunu biliyor, hastalarımızı özel olarak değerlendiriyoruz. Traksiyon Teknikleri genelde her yaş ve cinsiyetten hastalarda kullanılabilir tekniklerdir. Ancak bu teknikleri kullanmadan önce hastanın hekim tarafından değerlendirilmesi gerekir. Çok yaşlı ve bebeklerde risk bulundurması nedeniyle yapılmaması önerilir.

Deneyimli fizyoterapistlerimiz ve uzman hekimlerimiz tarafından uygulanan Traksiyon hizmetlerimiz için bize güvenebilirsiniz.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Traksiyon Tedavileri hangi hastalarda uygulanır ?

Traksiyon Tedavileri birçok hastalığın tedavisinde kullanılabilir. Özellikle fıtıklar, kanal daralmaları, sinir sıkışmaları, radikülopatiler gibi omurga ve kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarında, eklem kısıtlılıklarında ve postür bozukluklarında etkilidir.

Traksiyon Tedavilerinin zararları var mıdır ?

Traksiyon Tedavileri çekme kuvvetiyle yapılan tedavilerdir. Bu yüzden dikkatli olunması gereklidir. Doğru yapıldığı takdirde hastaya ciddi zarar verebilir ve geri dönülmez hasarlar bırakabilir. Bu yüzden deneyimli fizyoterapistler tarafından yapılmasına özen gösterilmelidir.

Traksiyon Tedavileri acılı mıdır ?

Hayır, Traksiyon Tedavileri doğru yapıldığı takdirde acılı uygulamalar değildir. Ancak bilinçsizce ve yanlış yapılan hamleler ciddi ağrılara sebep olabilir.

Traksiyon Tedavileri ağrıyı azaltır mı ?

Evet, Traksiyon Tedavileri sıkışıklıkları giderek ve omurga üzerindeki basıncı azaltarak ağrıyı azaltmak ve eklem hareket açıklığını arttırmak için kullanılmaktadır.

Traksiyon Tedavileri ne kadar sürer ?

Traksiyon Tedavileri her hastalık ve hastada farklı şekilde uygulanır. Her hastanın tedavi süreci birbirinden farklıdır. Bu nedenle tedavi sürecinin ne kadar süreceği kişiden kişiye değişmekte olup, kesin bir süre hakkında konuşulamaz.

Traksiyon Tedavileri bel fıtığına iyi gelir mi?

Evet, Traksiyon Tedavileri fıtık ağrılarında sıklıkla kullanılmaktadır. Bel ve boyun fıtığı tedavilerinde çekme kuvveti sağlanarak omurlar rahatlatılır ve ağrı azaltılır. Fıtık gibi ortopedik sorunlar Traksiyon Tedavilerinin en sık kullanıldığı hastalıklardır.

Bize Ulaşın

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak uzman hekimlerimiz ve deneyimli fizyoterapistlerimiz ile yıllardır Traksiyon Tedavileri alanında hizmet vermekteyiz. Bazen elle uygulanan ancak teknolojinin gelişmesi ile artık yeni cihazlar ile yapılan Traksiyon Tedavileri için bizlere güvenebilirsiniz.

Sizler deTraksiyon Tedavileri hakkında bilgi almak veya randevu oluşturmak için web sitemiz ya da telefon numaramız üzerinden bize ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz!

'Traksyion' tedavimizden yararlanmak veya randevu oluşturmak için bizimle iletişime geçebilir yada randevu al formunu doldurabilirsiniz.

Randevu Talebi Oluşturun