PRP ( Kendi Kanınızdan Gelen Şifa )

• Açıklamalar

PRP ( Kendi Kanınızdan Gelen Şifa )

Günümüzde sık sık adını duyduğumuz ve Ortopedi alanında sıklıkla kullanılan PRP tedavisi, gelişen tıp ve teknolojinin bize getirdiği avantajlı tedavi seçeneklerinden biridir. Sadece tıbbi anlamda kullanılmayan PRP, estetik ve güzellik alanlarında da sıkça tercih edilmektedir. Peki nedir bu PRP ? Nasıl uygulanır ? Neden uygulanır ? Zararları var mıdır ? Sorularınızın cevaplarını sizler için yazımızda açıklayacağız.

PRP Nedir?

Günümüzde sık sık adını duyduğumuz PRP tedavisi başlığımızda da yazdığımız gibi sizin kanınızdan gelen bir tedavi yöntemidir. Kişinin kendi kanının alınarak özel bir cihaz yöntemi ile trombositten zengin plazmasının ayrıştırıılması ve kişiye kendi zengin plazmasının tekrar enjekte edilmesidir. PRP tedavisinde asıl amaç kişinin hücre yenilenmesini hızlandırmaktır. Yenilenen hücreler ile o bölgedeki yaralanma, sakatlıklar ve hasarlı dokuların iyileştirilmesi sağlanabilir.

Cilt yenilemesi, saç ekimi, yara tedavisi ve birçok eklem rahatsızlığının tedavisinde aktif olarak kullanılan PRP yani Platelet Rich Plasma, trombositten zengin kan plazması anlamına gelmektedir.Hastaya trombositten zengin kan plazması enjekte edilerek yara iyileşmesinin hızlandırılması amaçlanmaktadır.

PRP Nasıl Uygulanır ?

PRP tedavisi için öncelikle hastadan kendi kanı alınır ve PRP için alınan bu kan santrifüj cihazında santrifüj edilir. Kanın trombositten zengin plazması ayrılır ve hastaya bu kısım enjekte edilir.

Hastanın PRP uygulanacak bölgesininde temizliğine dikkat edilmesi gerekir. Bölge temizlenir ve anestezi uygulanır. Daha sonra trombositten zengin olan plazma bölgeye enjekte edilir. Hastadan hastaya değişmekte olarak, minimal bir acı hissedilebilir ve enjeksiyon nedeniyle o bölgenin temizliğine enfeksiyona riski nedeniyle dikkat etmek gerekir.

PRP Neden Uygulanır ?

PRP uygulamasının kullanılabildiği birçok alan ve rahatsızlık vardır.  PRP'nin temel amacı iyileşme sürecini hızlandırmaktır. Yaralanmalarda, ameliyat sonrasında, ağrılarda kişinin kendi kanının ayrıştırılıp kişiye geri enjekte edilmesiyle uygulanan bu tedavi yönteminde, cilt gençleştirme, saç ekimi, güzellik uygulamaları, yara tedavisi, ağrı tedavisi ve birçok sebeple oluşan şikayetler azaltılabilir. Vücudun kendi doğal iyileşme sürecine dışarıdan müdahale edilse de kişinin kendi kanı olduğu için reaksiyon gösterme ihtimali çok düşüktür ve güvenlidir.

PRP Uygulamalarının Kullanım Alanları Nelerdir?

Güzellik ve Estetik Sektörü:

• Cilt gençleştirme: PRP, hücre yenilenmesini olumlu etkileyen bir tedavi yöntemidir. Bu neden estetisyenler tarafından  cilt gençleştirme ve güzellik uygulamalarında kullanılmaktadır. Kırışıklık giderme, germe ve elastikiyet uygulamalarında aktif olarak kullanılmaktadır.
  • Saç ekimi: Hücre yenilenmesini ve saç büyümesini arttıran etkisi nedeniyle saç ekiminde ve saç dökülmesi tedavisinde sıkça kullanılmaktadır. Günümüzde oldukça yaygınlaşmış olan bu uygulama, birçok hastada olumlu sonuç vermiş ve rağbet görmüştür.

Tıbbi Amaçla Kullanılan Prp:

• Tendon yaralanmaları: Tenisçi dirseği, omuz tendiniti, aşil tendiniti gibi birçok tendon hasarı şiddetli ağrı ve foksiyon kaybına sebep olmaktadır. Özellikle iyileşme görülemeyen, kronik ağrılı tendon vakalarında PRP kurtarıcı bir tedavi yöntemi olmaktadır.  Tendonun iyileşme sürecini hızlandırarak kronik ağrıyı da azaltmaktadır.
  • Topuk dikeni: Topuk dikeni plantar fasyanın iltihaplı durumu olarak adlandırılır ve topuk kemiğinin çıkıntılaşması ile ortaya çıkar. İnflamatik ve ağrılı bir durum olan topuk dikeninde PRP tedavisi kullanılabilir.
  • Kireçlenme: Halk arasında kireçlenme olarak bilinen Osteoartrit, inflamatik, ilerleyici ve ağrılır bir rahatsızlıktır. Osteoartrit tedavisinde de PRP kullanılmakta ve iyi sonuçlar alınmaktadır.

PRP Uygulaması Nasıl Etki Eder?

PRP uygulamasında kişiden kendi kanı alınır ve santrfüj yöntemi ile trombositten zengin plazma ayrıştırılır. Kişinin ayrıştırılmış plazmasının trombositten zengin kısmı gerekli bölgeye enjekte edilir ve etki etmesi beklenir. PRP, hücre yenilenmesini ve büyüme faktörlerini olumlu etkiler. Bu sebeple saç ekiminde ve yaralanma tedavisinde aktif olarak kullanılmaktadır.

PRP Hangi Amaçlarla Uygulanabilir?

• Saç dökülmesini engelleme amacıyla veya saç ekiminde kullanılabilir.
  • Ciltteki kırışıklıkların giderilmesi, deriye elastikiyet kazandırma ve hücre yenilenmesi amacıyla kullanılabilir.
  • Yenilenme, yaralanma tedavisi, iyileştirmeyi hızlandırma ve iyileştirme amacıyla kullanılabilir.

PRP Uygulamasının Yan Etkileri Var Mıdır?

PRP uygulamasında her enjeksiyon uygulamasında olduğu gibi yan etkiler görülebilmektedir ancak bunlar minimal yan etkilerdir. Öncelikle bir enjeksiyon uygulaması olduğu için acı duyulabilir ve enfeksiyon kapma riski vardır. Bu nedenle uygulanacak bölgenin steril edilmesi büyük önem arz eder.

Ayrıca sinir yaralanmaları, doku hasarları ve kanama gibi olası yan etkileri de bulunmaktadır.

PRP Yapılmaması Gereken Durumlar Var Mıdır?

Aktif enfeksiyon ve iltihap durumlarında, akut durumlarda, hamile ve emziren annelerde uygulanmaması gerekir.

PRP Uygulaması Sonrası Süreç

PRP uygulaması hastaneye yatış gerektiren bir tedavi yöntemi değildir. Kısa süre içinde ayaktan hasta alımı ile uygulanabilir. Kan alındıktan ve enjekte edildikten sonra uygulanan bölgede acı, ödem, kızarıklık, hafif kanamalar veya morluk oluşabilir. Bunlar enjeksiyonun etkileri olup korkulacak etkiler değildir.

PRP sonrasında o gün duş alınmaması ve dinlenilmesi gerekir. Olası enfeksiyon ve ödem artışına karşı hasta risklerden uzak durmalıdır. Açık bir müdahale olmadığı için kısa zaman içinde etkiler geçecektir.

PRP Kaç Seans Uygulanır?

PRP uygulaması kısa sürede uygulanabilen bir tedavi yöntemidir. Hastaya ve şikayete bağlı olarak birkaç seans yeterli olabilceği gibi 3-8 seans alabilen hastalarımız da vardır. Etkileri ise genelde birkaç hafta içinde görülmeye başlamaktadır.

PRP Tedavisi ve Merkezimiz

PRP uygulamaları kişinin kendi kanı alınarak tekrar hastaya enjekte edildiği, iyileşme sürecini hızlandıran, avantajlı bir tedavi yöntemidir. Robotik Rehabilitasyon Merkezimizde her hastamız özel olarak değerlendirilmekte ve her hastamızın şikayetleri doğrultusunda çalışmaktayız. Uzman hekimlerimiz, hastalarımızın şikayetlerine göre seans sayısına karar vermekte ve titizlikle bu tedaviyi uygulamaktadır.

PRP sonrası kaç günde iyileşirim?

Maalesef ki iyileşme süreci her hastada farklılık gösterdiği için bu soruya kesin bir cevap verilemez. Ancak PRP sonrasında etkilerini birkaç hafta içinde görmeye başlayabilirsiniz.

PRP yapılırken canımız acır mı?

PRP enjeksiyonla yapılan invaziv bir yöntemdir. Her iğneli uygulama gibi minimal bir acı hissedebilirsiniz.

PRP Hangi alanlarda kullanılır?

PRP uygulamaları, ortopedik sorunlar, spor yaralanmaları, estetik, güzellik, romatizmal hastalıklar gibi birçok alanda kullanılabilir.

PRP'nin yan etkileri var mıdır?

Her enjeksiyon uygulaması gibi PRP'nin de minimal yan etkileri olabilmektedir. Enfeksiyon, kanama, ödem, ağrı gibi yan etkileri bulunan PRP'nin yan etkileri kısa zamanda geçmektedir.

Bize Ulaşın!

PRP uygulaması oldukça kolay ve avantajlı bir tedavi yöntemidir. Robotik Rehabilitasyon Merkezi'mizdeki uzman hekimlerimiz tarafından muayene olabilir ve PRP tedavinizi planlayabilirsiniz.

Web sitemiz ya da telefon numaramız üzerinden bizlere ulaşabilir, PRP uygulamalarımız ve diğer tedavi hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilir ve randevu oluşturabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz!

'PRP ( Kendi Kanınızdan Gelen Şifa )' tedavimizden yararlanmak veya randevu oluşturmak için bizimle iletişime geçebilir yada randevu al formunu doldurabilirsiniz.

Randevu Talebi Oluşturun