Magnetoterapi

• Açıklamalar

Magnetoterapi

Manyetik enerji teknolojinin gelişmesi ile günümüzde manyetizma birçok alanda kullanılmaya başlandı. Tedavilerde de kullanılmaya başlayan manyetik enerji, Fizik Tedavi alanında da sıklıkla kullanılmaktadır. Manyetik enerjinin kullanıldığı Magnetoterapi tedavisi nedir ? Nasıl çalışır ? Ne gibi faydaları vardır ? Bunlar gibi birçok sorunuzun cevabı için yazımızın devamını okuyabilirsiniz.

Magnetoterapi Tedavileri Nedir ?

İnsan vücudundaki atomların birbirleriyle etkileşimleri sonucu oluşan elektromanyetik enerji de vücudumuzdaki dengenin sağlanmasında önem taşır. Bu enerji çeşitli stres durumlarında, sakatlıklarda ve rahatsızlıklarda bozulabilir. Manyetik alan teknolohilerinin yardımı ile yapılan Magnetoterapi tedavileri, vücudumuzun bozulan manyetik alanında tedavi sağlayan bir yöntemdir.

Gelişen teknoloji insanların hem yararına hem de zararına olmuştur. Artan teknolojik cihazlar nedeniyle elektromanyetik dalgalara ve radyasyona maruz kalma ihitmali artmış, bu nedenle de vücudun doğal manyetik alan enerjisi bozulmalara uğramaktadır. Magnetoterapi yöntemleri ile bu bozulmalar düzeltilebilmektedir.

Magnetoterapi Uygulamaları Nasıl Etki Eder?

Magnetoterapi uygulamaları, manyetik plakalar yardımı ile yapılan; hücrelerimizin içindeki moleküller,atomlar ve iyonlar arasındaki iyon dağılımını düzenleyen bir yeni nesil tedavi yöntemidir. Hücrenin dolaşımını ve beslenmesini arttırmayı hedefleyerek ağrı, ödem, doku iyileşmesine olumlu katkı sağlar. Hatta hormonal düzenlemelerde de etki göstermektedir.

Magnetoterapi Uygulamaları Nasıl Yapılır ?

Genelde 10 seanstan fazla uygulanır. Seanslar 15-20 dakika sürmektedir. Hastaya ve şikayetlere göre seans sayısı-aralığı uzman tarafından belirlenir. Akım bulunan tüpler içerisine girilir. Ya da küçük bölgeler için manyetik plakalar uzvun çevresine yerleştirilir. Acı, titreşim, sıcaklık gibi etkenler hissedilmeyen kısa süreli bir tedavidir.

Magnetoterapi Neden Uygulanır?

Magnetoterapi uygulamalarının birçok faydası bulunmaktadır. Kronik birçok hastalığın tedavisinde güvenle kullanılan Magnetoterapi tedavilerinin faydalarını şöyle sıralayabiliriz:

•     Ağrı giderici etkileri görülmüştür
  •     Genel iyilik hali sağlar, depresyonda olumlu etkileri görülmüştür.
  •     Metabolizmayı uyarıcı ve hızlandırıcı etkileri vardır
  •     Kemik iyileşmesini destekler ve hızlandırır
  •     Yara iyileşmesinde önemli etkileri görülmüştür
  •     Bağışıklık sistemini önemli ölçüde olumlu etkiler
  •     Migren, depresyon, stres bozukluğu gibi çeşitli hastalıklarda da kullanılabilir
  •     Spazm azaltıcı etkileri de görülmüştür

Magnetoterapi Tedavileri Hangi Alanlarda Ve Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılabilir ?

Magnetoterapi tedavilerinin ağrı ve spazm gidermeden, mental hastalıkların tedavisine kadar birçok alanda güvenle kullanıldığı bilinmektedir. Ortopedi, nöroloji, psikiyatri gibi alanlarda aktif olarak kullanılan Magnetoterapi tedavilerinin kullanıldığı rahatsızlıkları şöyle sıralayabiliriz:

Psikiyatride:

•     Panik atak geçirenlerde
  •     Stres - kaygı bozukluğu olanlarda
  •     Depresyon
  •     Uykusuzluk veya uyku bozuklukları

Ortopedide:

•     Kırık iyileşmesini destekleme ya da iyileşmeyen kırıklar
  •     Tendinitler

•     Ülserler
  •     Yara iyileşmesi
  •     İdrar kaçırma
  •     Çeşitli ağrılı durumlar…

Magnetoterapi Uygulamalarından Kimler Faydalanabilir ?

Uygulanabilir Uygulanamaz
 Ortopedik ve Nörolojik hastalıklar Gebeliğin ilk aylarında önerilmez
Ruhsal hastalıklar  Metal implant kullananlarda önerilmez
Sistematik ve Inflamatuar hastalıklar Protezi bulunan hastalarda önerilmez

Magnetoterapi Uygulamalarının Yan Etkileri:

Magnetoterapi uygulamaları günümüzde kullanılan, en güvenilir tedavi seçeneklerinden biridir. Genelde hastalar hiçbir şey hisssetmezken bazı hastalarda mide bulantısı, baş ağrısı, halsizlik gibi hafif yan etkiler görüldüğü olmuştur. Ancak kanıtlı olarak bir yan etkisi bilinmemektedir.

Magnetoterapinin Uygulanmaması Gereken Hastalar Var mıdır ?

Magnetoterapinin kullanılmadığı pek bir durum yoktur. Ancak aşağıdaki durumlardan kullanılması önerilmez:

• Hamileliğin ilk üç ayı
  • Metal implant ve protezler

Magnetoterapi Uygulamaları Kaç Seans Uygulanır?

En güvenilir tedavi yöntemlerinden biri olan Magnetoterapi, genelde 10 seans uygulanır. Hastaların durumuna göre değişmekte olup daha az veya daha fazla seans uygulanabilir. Seans süreleri genelde 20-30 dakika arasında değişmektedir.

Merkezimizin Farkı

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak uzman ekibimiz ve fizyoterapistlerimizle son teknolojik ürünleri kullanıyor ve güncel tedavileri takip ediyoruz. Güncel ve güvenilir tedavi yöntemlerinden biri olan Magnetoterapi tedavileri için her hastamızı hekimlerimiz detaylı bir şekilde değerlendirmektedir. Değerlendirmeler sonucunda hastalarımızın tedavi programları özel olarak çizilmekte ve her hastamız bireysel olarak tedavi görmektedir.

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak her hastanın ve hastalığın sürecinin farklı olduğunu biliyor, her hastamızı özel olarak değerlendiriyor, bireysel ve bütüncül tedavinin önemini vurguluyoruz.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Magnetoterapi kaç günde iyileşir ?

Magnetoterapi uygulamaları genelde 10 seans civarında uygulanır. Manyetik enerjinin kullanıldığı bu yöntemin ne kadar sürede etki edeceği hastaya ve hastalığa bağlı olarak değişmektedir. Bu yüzden kaç günde ya da ayda iyileşebileceğinize dair bilgi vermek mümkün değildir.

Magnetoterapi uygulamaları acılı mıdır ?

Hayır, değildir. Magnetoterapi uygulamaları sırasında hastalar bir şey hissetmez. Manyetik alanın kullanıldığı bu yöntemde bazı hastalarda halsizlik, mide bulantısı gibi yan etkiler görüldüğü görülmüştür ancak kesin bir kanıt bulunmamaktadır.

Magnetoterapi hangi alanlarda kullanılır?

Magnetoterapi uygulamaları günümüzde oldukça geniş bir alanda kullanılmaktadır. Ortopedik hastalıklar, nörolojik hastalıklar, sistemik hastalıklarda kullanılan Magnetoterapi yaygın olarak ruhsal hastalıkların tedavisinde de kullanılmaktadır.

Magnetoterapi ne kadar sürer ?

Magnetoterapi tedaviler ayaktan hasta girişi ile uygulanabilen, kısa süreli tedavilerdir. Genelde tedavi süreci 20-30 dakika arasında değişmekte olup, 10 seans civarında devam etmektedir.

Magnetoterapi herkese uygulanabilir mi?

Magnetoterapi uygulamaları her yaştan hastaya güvenle uygulanabilmektedir. Ancak uygulanamadığı bazı durumlar da bulunmaktadır. Metal implant, protez kullananlarda ve hamileliğin ilk üç ayında kullanılması önerilmez.

Magnetoterapi uygulamaları nasıl yapılır ?

Magnetoterapi uygulamaları genelde 10 seanstan fazla olarak uygulanır. Seanslar 20-30 dakika arasında sürmektedir. Hastaya ve şikayetlere göre seans sayısı, seans aralığı uzman fizyoterapistler tarafından belirlenir. Manyetik akım bulunan tüpler içerisine hasta girer ya da küçük bölgeler için manyetik plakalar ilgili uzvun çevresine yerleştirilir. Acı, titreşim, sıcaklık gibi etkenler hissedilmeyen kısa süreli bir tedavidi olan Magnetoterapi oldukça güvenilir bir yöntemdir.

Magnetoterapi uygulamaları nasıl bir etki sağlar?

Hücrelerimizin içinde bulunan moleküller, atomlar ve iyonlar düşünüldüğünde, manyetik alan tedavileri bu iyon dağılımını düzenlemeyi amaçlar. Hücrenin dolaşımını ve beslenmesini arttırmayı hedefleyerek ağrı, ödem, doku iyileşmesine olumlu katkı sağlar. Hatta hormonal düzenlemelerde de etkilidir.

Bize Ulaşın!

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak yıllardır Türkiye'nin önde gelen merkezlerinden biri olarak hizmet veriyoruz. Magnetoterapi, manyetik enerjinin kullanıldığı bir tedavi yöntemidir.Ortopediden Nörolojiye, Romatolojiden Ruhsal hastalıklara kadar oldukça geniş bir alanda etkili olan bu yöntem için her hastamızı bireysel olarak değerlendiriyor ve onlara özel programlar çiziyoruz.

Sizler de Magnetoterapi hizmetimiz hakkında bilgi almak veya randevu oluşturmak için web sitemiz ya da telefon numaramız aracılığıyla bizlere ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz!

'Magnetoterapi' tedavimizden yararlanmak veya randevu oluşturmak için bizimle iletişime geçebilir yada randevu al formunu doldurabilirsiniz.

Randevu Talebi Oluşturun