Kök Hücre Tedavileri

• Açıklamalar

Kök Hücre Tedavileri

Son yıllarda teknoloji ve tıbbın gelişmesi ile adını sıkça duyduğumuz Kök Hücre tedavileri, her gün daha da popüler hale gelmeye başladı. Kök hücre tedavileri özellikle diz ekleminde klasik tedavi yöntemleri ile tedavi edilemeyen hastalarda önemli bir tedavi seçeneği sunmaktadır. Özellikle cerrahiye genel sağlık durumu uygun olamayan aşırı obez, kalp-akciğer hastalıkları olan veya kendisi cerrahi istemeyen hastalarda önemli bir tedavi seçeneği olarak karşımıza çıkmaktadır. Peki nedir bu Kök Hücre Tedavileri ?

Kök Hücre Tedavisi Nedir?

Kök Hücre canlının vücudundaki ana ve temel hücredir. Diğer hücreler bu kök hücrelerden ürer ve gelişirler. Bu nedenle yaralanmalarda Kök Hücre Tedavileri, cerrahisiz ve daha hızlı bir iyileşme süreci için tercih edilmeye başlandı.

Kök Hücre Tedavisi ise cerrahi istemeyen ya da ameliyat olamayan, kronik ciddi hastalığı olan hastalarda, sağlık durumu uygun olmayan hastalarda cerrahiye bir alternatif olarak ortaya çıkan bir tedavi yöntemidir. Kişinin kendi kök hücreleri kullanılarak tekrar vücut içine iyileşme sürecini hızlandırması için enjekte edilmesiyle yapılır.

Kök Hücre Vücuttan Nasıl Alınır ve Nasıl Uygulanır?

Kök hücre hastanın bacak ön kısımdan veya iliak kemikten alınan kemik iliğinden ve liposuction yöntemi ile karındaki yağlı bölgeden alınan yağ dokusundan elde edilir. Bu alınan doku özel işlemlere tabi tutularak saf kök hücre veya kültür edilerek çoğaltılmış kök hücre elde edilir. Bu hücreler sorunlu bölgeye çeşitli enjeksiyon teknikleri ile uygulanır.

Kök Hücre Tedavisi Nasıl Etki Sağlar?

Kök Hücre canlı vücudunun temel hücreleridir ve diğer hücreler bu hücrelerden gelişerek oluşur. Bu nedenle kök hücreler birçok hastalığın tedavisinde mucize bir tedavi olarak ortaya çıkmıştır. Sağlık durumu iyi olmayan, ameliyat olamayan ya da olmak istemeyen kişilerde, kişinin kendi kök hücresi alınarak bu işlem gerçekleştirilir ve kök hücreler sayesinde iyileşme süreci hızlandırılır.

Kök Hücre Tedavisi Neden Uygulanır?

Kök Hücre Tedavileri temel amaç olarak iyileşme sürecini hızlandırmak için yapılır. Onarıcı, gençleştirici, kan dolaşımını düzenleyici etki sağlayarak vücuttaki iyileşme sürecini hızlandırmaktadır. Özellikle ortopedik yaralanmalar ve güzellik sektöründe aktif olarak kullanılmaktadır.

Kök Hücre Tedavisi Hangi Alanlarda Ve Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılabilir ?

Kök Hücre Tedavileri birçok hastalığın tedavisinde iyileştirici olarak görev alır. Bu rahatsızlıkları şöyle sıralayabiliriz:

• Kas, tendon, bağ yaralanmaları
  • Kıkırdak yaralanmaları
  • Dizde kireçlenme
  • Kırık sonrası
  • Sporcu yaralanmaları
  • Kalp hastalıkları
  • Nörolojik hasarlar sonrası
  • İnme
  • Parkinson
  • Cerrahi sonrası
  • Gençleşme amaçlı
  • Yara iyileşmesi
  • Sedef hastalığı
  • Sistemik skleroz
  • Yanıklar
  • Kırışıklıklar ve yaşlanma
  • Kanserler

Kök Hücre Tedavisi kullanılamayan veya sakıncalı olan durumlar var mıdır ?

Kök Hücre Tedavisi ile ilgili “kullanılamaz” denilen bir durum yoktur, ancak birçok rahatsızlıkta henüz işe yararlılığı bilimsel kanıtlarla kanıtlanmamıştır.

Kök Hücre Tedavisinin Yan Etkileri Var Mıdır ?

Evet, Kök Hücre Tedavisinin de bazı yan etkileri bulunmaktadır. Bu yan etkiler şöyle sıralanabilir:

• Alerjik reaksiyonlar
  • Anestezi sorunları
  • Kanama
  • İğneli bir işlem olduğu için minimal de olsa enfeksiyon riski bulunmaktadır.

Kök Hücre Tedavisinin Riskleri Nelerdir?

Kök Hücre tedavisinde ciddi riskler ortaya çıkabilir. Anesteziye karşı reaksiyon gösterilebilir, enfeksiyon oluşabilir, kanama görülebilir, sinirlerde hasar oluşabilir, ödem görülebilir. Bu nedenle her invaziv yöntemde olduğu gibi bu durumda da risklerin olduğunu unutmamak gerekir.

Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları Ne Kadar Uygulanır ?

Kök Hücre tedavisi pek de kısa süren tedaviler değildir. Kök hücrenin alınması, ayrıştırılması ve tekrar enjeksiyonu birkaç saat sürebilmektedir. Hasta hücreler ayrıştırılırken istirahat eder.

Kök Hücre tedavisi ve PRP Tedavisi Farkı Nedir?

Kök Hücre tedavisinde hastada bulunan kök hücreler alınır ve ayrıştırılır. PRP Tedavisinde ise hastanın kendi kanı alınır, plazma ayrıştırılır ve hasta geri verilir.

Kök Hücre Tedavisinde Merkezimizin Farkı

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak yenilikleri takip ediyor ve hastalarımıza her geçen gün yeni tedavi hizmetleri vermeye çalışıyoruz. Son yıllarda Kök Hücre Tedavisinin artan popülerliği ve yarattığı faydalar nedeniyle hastalarımıza en iyi hizmeti vermeyi hedefliyoruz.

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak her hastanın tedavi sürecinin farklı olduğunu biliyor, hastalarımızı özel olarak değerlendiriyoruz. Bireysel ve bütüncül tedavinin önemini vurguluyoruz.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları hangi hastalarda uygulanır ?

Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları birçok hastalığın tedavisinde aktif olarak kullanılmaktadır. Özellikle ortopedik rahatsızlıklarda ve güzellik sektöründe kullanılan Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları yaşlanma karşıtı, yara onarımında, kireçlenmede, bağ ve kas yaralanmalarında, diz ağrılarında ve sedef hastalığı gibi hastalıklarda kullanılabilir.

Kök Hücre Tedavisi Uygulamalarının zararları var mıdır ?

Kök Hücre Tedavisi Uygulamalarının bilinen bir zararı yoktur. Ancak bu uygulamalarda bazı yan etkiler ortaya çıkabilmektedir. Bu yan etkiler genelde halsizlik, ateş, kanama, enfeksiyon gibi etkiler olabilmektedir.

Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları acı verir mi?

Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları yapılırken hastaya anestezik ilaçlar verilmektedir. Bu nedenle hastanın acı duyması beklenmez. Ancak kök hücre vücuttan alınırken acı hissedilebilmektedir.

Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları ağrıya iyi gelir mi?

Evet, iyi gelir. Kök Hücre Tedavisi Uygulamalarının iyileştirmeyi amaçlayarak o bölgedeki ağrıları da azaltma etkisi vardır.

Kök Hücre Tedavisi Uygulamalarında sadece kendi hücrelerimi mi kullanabilirim ?

Kök Hücre Tedavisi Uygulamalarında kişinin kendi kök hücreleri alınır ve tekrar kendi hücreleri verilir. Başkasının hücreleri kullanılamaz.

Kök Hücre Tedavisi Uygulamalarının yan etkileri var mıdır ?

Evet, Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları sonrasında ateş, kanama gibi yan etkiler görülebilir.

Kök Hücre Tedavisi Uygulamalarında neye dikkat edilmelidir ?

Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları enjeksiyonlu uygulamalardır. Bu nedenle bölgenin ve enjeksiyon yapılan alanın steril olması enfeksiyon riskini azaltacaktır.

Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları kaç seans yapılmalıdır ?

Her hastanın iyileşme süreci birbirinden farklıdır. Bu nedenle Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları için seans sayısı hastadan hastaya değişmektedir.

Bize Ulaşın

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak uzman hekimlerimiz ve deneyimli fizyoterapistlerimiz ile yıllardır Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları alanında öncü merkezlerden biriyiz. Sizler de Kök Hücre Tedavisi Uygulamaları hakkında bilgi almak veya randevu oluşturmak için web sitemiz ya da telefon numaramız üzerinden bize ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz!

'Kök Hücre Tedavileri' tedavimizden yararlanmak veya randevu oluşturmak için bizimle iletişime geçebilir yada randevu al formunu doldurabilirsiniz.

Randevu Talebi Oluşturun