Eklem Enjeksiyonları

• Açıklamalar

Eklem Enjeksiyonları

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte Eklem İçi Enjeksiyonların kullanım alanları da genişlemiştir. Hem tedavi hem de tanı için kullanılan Eklem İçi Enjeksiyonlar birçok hastalığın tedavisinde aktif olarak görev almaktadır. Genelde cerrahiden önce ya da cerrahiye alternatif olarak sunulan Eklem İçi Enjeksiyonlar nedir ? Nasıl yapılır ? Neden yapılır ? Sorularınızın cevabı için yazımızın devamına göz atabilirsiniz.

Eklem İçi Enjeksiyon Nedir?

Eklem İçi Enjeksiyonlar, adından da anlaşılabileceği gibi eklem içine çeşitli ilaç ve maddelerin enjeksiyon yapılarak uygulanan bir ortopedik tedavi yöntemidir. Ağızdan ilaç alımına oranla çok daha hızlı ve etkisi olan Eklem İçi Enjeksiyonlarda, birçok ortopedik hastalığın iyileştirilmesi ve ağrının azaltılması hedeflenir.

Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamaları Nasıl Yapılır ?

Eklem İçi Enjeksiyonlar yapılırken hastaya deneyimli bir hekim tarafından uygulanması önemlidir. İğneli bir uygulama olduğu için enfeksiyon riski nedeniyle uygulama yapılacak bölgenin steril olması oldukça önemlidir. Eklem içine enjeksiyon yapıldıktan sonra sargı bezi ya da bandajla ilgili bölge sarılabilir.

Eklem İçi Enjeksiyonlar Nasıl Etki Sağlar?

Eklem İçi Enjeksiyonlar ilaçların ve çeşitli maddelerin eklemin içine iğne yardımıyla enjekte edilerek verildiği bir tedavi yöntemidir. Ağızdan veya damardan ilaç alımına göre daha hızlı ve etkili bir yöntem olan bu yöntemde daha hızlı bir iyileşme süreci görülür.

Eklem İçi Enjeksiyonlar Neden Uygulanır?

Eklem İçi Enjeksiyonlar ağızdan alınan ilaçların yeterli ve hızlı olmadığı, daha hızlı sonuç alınmak istendiğinde, ağız yoluyla ilaç alınamadığında ya da bu ilaçların reaksiyon ve yan etki oluşturduğu durumlarda alternatif bir yöntem olarak düşünülmektedir.

Eklem İçi Enjeksiyonlar Hangi Alanlarda Ve Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılabilir ?

Genelde ağrı kesiciler, anestezik maddeler, kortikosteroidler ve hyaluronik asit gibi maddelerin eklem içine verildiği Eklem İçi Enjeksiyon uygulamaları aşağıdaki hastalıkların tedavisinde kullanılabilir:

• Tenosinovit
  • Osteoartrit
  • Romatoid artrit
  • Bursit
  • Tendinit
  • Tendon yaralanmaları
  • Eklem içi kıkırdak hasarları
  • Diz ağrıları
  • Ankilozan spondilit

Eklem İçi Enjeksiyon kullanılamayan veya sakıncalı olan durumlar var mıdır ?

Evet ne yazık ki Eklem İçi Enjeksiyonun kullanılamadığı bazı durum ve hastalıklar bulunmaktadır. Bunları şöyle sıralayabiliriz:

•  Vücuttaki ciddi enfeksiyon durumlarında
  • Alerjik reaksiyon olabileceği biliniyorsa
  • Kanama ve pıhtılaşma sorunları
  • Hamilelik

Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamalarının Yan Etkileri Var Mıdır ?

Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamalarının bilinen bazı yan etkileri bulunmaktadır. Bazı hastalarda verilen maddeye karşı alerjik reaksiyon görülebilir. İğneli bir işlem olduğu için enfeksiyon riski bulunabilir. Ödem, kanama, morluklar görülebilir. Ancak bu yan etkiler kısa sürede geçmektedir.

Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamaları Ne Kadar Süre Uygulanır ?

Eklem İçi Enjeksiyon uygulamaları hastaya ve hastalığa bağlı olarak değişmekle birlikte yılda 3-4 defa uygulanabilir. Genelde seanslar 15-20 dakika sürmektedir.

Merkezimizin Farkı : Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamaları

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak her hastanın tedavi sürecinin farklı olduğunu biliyoruz. Her hastanın ihtiyaç duyduğu tedavi ve değerlendirmesi farklı olmaktadır. Bu nedenle bireysel değerlendirme ve tedavinin önemini her fırsatta vurguluyoruz.

Hastalarımızı özel olarak değerlendiriyoruz. Eklem İçi Enjeksiyon uygulamaları istisnai durumlar dışında her yaş ve cinsiyetten hastalarda kullanılabilir tekniklerdir. Ancak bu teknikleri kullanmadan önce hastanın hekim tarafından değerlendirilmesi ve uygun görüldüğü takdirde tedaviye alınması gerekir.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamaları hangi hastalarda uygulanır ?

Eklem İçi Enjeksiyon uygulamaları istisnai durumlar dışında her yaştan ve cinsiyetten hastada uygulanabilir. Bu uygulamalar ilaçların eklem içine iğne ile enjekte edilerek yapıldığı uygulamalardır. Tendinit, bursit, romatizmal hastalıklar gibi birçok eklem hastalığında etkili bir şekilde kullanılmakta ve fayda görülmektedir.

Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamalarının zararları var mıdır ?

Eklem İçi Enjeksiyon uygulamalarının bilinen bir zararı bulunmamaktadır.Ancak iğneli uygulama nedeniyle enfeksiyon riski, içerdiği ilaçlar nedeniyle ise alerjik reaksiyon riski bulunmaktadır.

Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamaları yapılırken acı hissedilir mi?

Evet, Eklem İçi Enjeksiyon uygulamaları yapılırken ne yazık ki iğne sebebiyle hafif bir acı hissedebilirsiniz.

Eklem İçi Enjeksiyon sonrasında ağrı olur mu ?

Eklem İçi Enjeksiyon uygulamaları sonrasındaki birkaç saatte iğnenin girdiği bölge ve etrafında ağrılar görülebilir ancak kısa sürede geçmektedir.

Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamaları ağrıya iyi gelir mi?

Eklem İçi Enjeksiyon uygulamaları ağrı kesici etkiler ile de yapılmaktadır. Analjezik maddelerin de eklem içine verilebildiği bu durumda, ağrı için etkili bir çözümdür.

Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamalarının yan etkileri var mıdır ?

Bazı hafif yan etkiler görülmektedir. Kanama, ödem, morluk, hassasiyet ve ağrı görülebilir.

Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamalarında neye dikkat edilmelidir ?

Eklem İçi Enjeksiyon uygulamaları iğneli bir uygulamadır ve ilaçlar verilmektedir. Hastanın ilaca alerjen olup olmadığı bilinmeli, iğne uygulanacak bölgenin ve yapılan alanın sterilliğine önem verilmelidir. Aksi takdirde alerjik reaksiyonlar ve enfeksiyonlar görülebilir.

Bize Ulaşın

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak uzman hekimlerimiz ve deneyimli fizyoterapistlerimiz ile yıllardır Eklem İçi Enjeksiyon Uygulamaları alanında öncü merkezlerden biriyiz. Sizler de bilgi almak veya randevu oluşturmak için web sitemiz ya da telefon numaramız üzerinden bize ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz!

'Eklem Enjeksiyonları' tedavimizden yararlanmak veya randevu oluşturmak için bizimle iletişime geçebilir yada randevu al formunu doldurabilirsiniz.

Randevu Talebi Oluşturun