PRP (Platelet Ri̇ch Plasma) Tedavi̇si̇ Nedi̇r ?

PRP (Platelet Ri̇ch Plasma) Tedavi̇si̇ Nedi̇r ?

PRP tedavisi, kişinin vücudundan alınan bir tüp kanın santrifüjle işlenerek içindeki trombositlerin ayrıştırılması ve elde edilen trombosit açısından zengin plazmanın yaralı vücut dokusuna enjekte edilmesi işlemidir.

PRP Tedavisi Nasıl Etki Eder?

Bu işlem, yaralı tendonların, bağların, kasların ve eklemlerin iyileşmesini hızlandırmak için vücudunuzun ürettiği onarıcı hücrelerin sayısını artırır ve uyaran büyüme faktörlerini serbest bırakır. Böylece kas-iskelet hastalıklarını iyileştirmek için her bir hastanın kendi iyileştirme sistemi kullanılır.

Trombositler, hücre çoğalmasını tetikleyebilen ve tedavi edilen bölgede doku rejenerasyonunu veya iyileşmesini uyarabilen büyüme faktörleri içerirler. Trombosit açısından zengin plazma, normalden daha fazla trombosit içeren kandır. Yapılan işlem, vücut dokularının daha hızlı iyileşmesine yardımcı olan yeni, sağlıklı hücreler oluşturmaya başlayacaktır.

PRP Tedavisi Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

PRP tedavisi, rotator manşet yırtıklarının neden olduğu omuz ağrısı, aşil tendonu yırtıkları ve diğer yumuşak doku yaralanmaları gibi hastalıklarda iyileşme sürecini önemli ölçüde artırır.

Kronik tendinoz durumları olan hastalarda, örneğin tenisçi dirseği gibi, fonksiyonelliği artırır ve ağrıyı azaltır.

Dekübitis ülser (yatak yarası) tedavisinde anti-enflamatuar etkisi ile kullanılır.

Osteoartrit ağrısı ve sertliğini azaltmaya yardımcı olur.

Akut ve kronik kas yaralanmaları, menisküs ve labrum yaralanmaları, bağ yaralanmaları ve plantar fasiit gibi rahatsızlıklarda da etkilidir.

Diz ve kalça kireçlenmelerinde de kullanılarak iyileşmeyi artırır.

PRP Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

PRP tedavisinin en önemli avantajı, anti-enflamatuar ilaç kullanımını azaltmasıdır. Ayrıca PRP enjeksiyonlarının yan etkileri çok sınırlıdır, çünkü kullanılan materyal hastanın kendi kanından elde edildiğinden vücut tedaviye olumsuz tepki vermez.

PRP Tedavisinde İyileşme İçin Kaç Seans Önerilir?

Tedavi süreci hastadan hastaya göre değişmekle birlikte istenen sonuçları elde etmek için genellikle 2-4 hafta arayla 2 veya 3 PRP enjeksiyonu önerilir.