Rotator Cuff (Manşet) Sendromu

Rotator Cuff (Manşet) Sendromu Nedir?

"Rotator Manşet”, “Rotator Cuff”, “Omuz Manşeti” ya da “Omuz Yırtıkları” olarak duyabileceğiniz Rotator Cuff (Manşet) Sendromunu anlatmadan önce size Rotator Manşet kaslarınızı ve anatomisini anlatmak istiyoruz.

Rotator Manşet, omuz eklemenizi çevreleyen ve omuz eklemenizin stabilizasyonunu sağlayan, kolunuzun farklı açılardaki hareketlerini oluşturan, dört önemli kasın bir araya gelmesiyle oluşan bir yapıdır : Supraspinatus, Infraspinatus, Teres Minör, Subscapularis

Bu kaslar ve tendonların herhangi birinde oluşan zedelenme, yırtık ya da hasar ciddi ağrılara, güçsüzlüğe, hareket kısıtlılığına ve fonksiyon kaybına yol açabilir. Bu duruma ise Rotator Cuff (Manşet) Sendromu denir.

Yırtığın derecesine ve hasara bağlı olarak, bu durumda cerrahi gerekebilir.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromu Neden olur?

Rotator Cuff (Manşet) Yırtıklarının, birçok nedeni bulunabilir. Genelde tekrarlı ve sık kullanıma bağlı olarak olabildiği gibi düşme, ani hareket, ters hareket, darbe, çıkık gibi travmatik nedenlere bağlı olarak da gelişebilmektedir.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromunun Belirtileri Nelerdir?

En temel belirtisi ağrı ve kısıtlılık olan Rotator Cuff (Manşet) Sendromunun belirtilerini şöyle sıralayabiliriz:

• Ağrı
  • Omuz ekleminde kısıtlılık
  • Hareketlerde zorlanma veya tamamen yapamama
  • Omuz ve kol kaslarında güçsüzlük
  • Ağrı sebebiyle uyku sorunları

Rotator Cuff (Manşet) Sendromu Risk Faktörleri Nelerdir?

Rotator Cuff (Manşet) Sendromu her yaş ve cinsiyette görülebilir. Ancak kol üstünde hareketi sıklıkla yapan voleybolcular, tenisçiler, sporcular, ev hanımları gibi kişilerde daha sık görülmektedir.

Anatomik olarak risk oluşabilirken çevresel faktörler de etkili olabilir. Kolun tekrarlı ve baş üstünde sık hareketleri, düşme ve çıkık gibi travmalar yırtığın en önemli risk faktörlerindendir.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromu Tanısı Nasıl Koyulur?

Rotator Cuff (Manşet) yırtıkları ani düşme, zorlanma, tekrarlı hareketlere bağlı olarak oluşabilir. Şiddetli ağrı, güç kaybı ve eklem hareketinde kısıtlılıklarla kendini gösteren bu durumun teşhisinde hasta hikayesi dinlendikten sonra detaylı bir fizik muayene yapılır. MRI, Ultrason gibi tıbbi görüntüleme yöntemleri de bu yırtıkların teşhisinde önemli rol oynar.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromunda Tedavi

Rotator Cuff (Manşet) Sendromunda Cerrahi Olmayan Tedavi Seçenekleri

Rotator Cuff (Manşet) yırtıklarında ilk başvurulan tedavi genelde cerrahi olmaz. Ağrının şiddetine, yırtığın derecesine bağlı olarak cerrahisiz konservatif yöntemler ve fizik tedavi ile yırtığın iyileşmesi ve şikayetlerin azaltılması sağlanabilir.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromunda Ne Zaman Cerrahi Gerekir ?

Rotator Cuff (Manşet) yırtıkları, omzun hareketlerini ciddi ölçüde kısıtlayan ve günlük yaşamdaki işleri zorlaştıran rahatsızlıklardan biridir.  Omuz eklemimizi saran kas ve tendon grubunun hasarlanması ile ortaya çıkar ve birçok sebebe bağlı olabilir.

Her hastanın durumu özeldir ve merkezimiz her hastamıza özgü bir tedavi programı oluşturabilmek için detaylı tetkik ve değerlendirmeler yapar. Gerekli değerlendirme ve görüntülemelerden sonra yırtığın derecesi, büyüklüğü, tipi ve şikayetler belirlenir. Genelde küçük yırtıklarda cerrahiye ihtiyaç duyulmadan konservatif tedavilerle iyileşme sağlanabilir.Daha büyük ve karmaşık yırtıklar ise cerrahi müdahale gerektirebilir.

Cerrahiye giden süreci ağrının şiddeti, kaybedilen fonksiyonlar, kişinin cerrahisiz tedaviye verdiği yanıtlar etkileyebilir.

Omuz ağrısı ve hareket kısıtlılıkları çağımızda birçok kişinin yaşadığı ve günlük hayatı zorlaştıran sorunlardandır. Spor yaralanmaları, travmalar yanında tekrarlı kullanımın da doğurduğu bu sorunlarda çözüm yolu ameliyat olabilir.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromunda Cerrahi

Ameliyat öncesinde, detaylı değerlendirmeler ve testlerle ameliyata hazır olup olmadığınız kontrol edilir. Hasta ve hasta yakınları bilgilendirilir ve cerrahi öncesinde de yeterli kas gücünüzün sağlanması için çalışmalar yapılır.

Merkezimiz, uzman fizyoterapistleri, hekimleri ve diğer sağlık çalışanları ile ameliyat sonrası dönemde sizler için özel bir tedavi programı hazırlamak ve bu süreci en konforlu şekilde atlatabilmeniz için hizmetinizde.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromunda Cerrahi Sonrası Rehabilitasyon

Rotator Cuff (Manşet) ameliyatı sonrasında fizik tedavi ve rehabilitasyon büyük önem taşır. Hastanın ağrısının azaltılması, kaybedilen hareket açısı ve fonksiyonların tekrar kazanılması için yoğun bir fizik tedavi süreci gereklidir.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromunda Cerrahi Sonrası İlk Adımlar

Rotator Cuff (Manşet) ameliyatı sonrasında hastanın hemen iyileşme sürecine alınması gerekir. İlk başta koruma ve ağrıya yönelik izlenen program, kan dolaşımını arttırıcı, hareket açıklığını arttırıcı, güçlendirici ve esnekliği arttırıcı egzersiz programları ile devam eder.

Omzunuzun eski hareket açıklığına ve fonksiyonuna dönmesi uzun sürebilir ve bu süreçte fizik tedavi vazgeçilemez bir zorunluluktur.

Rotator Cuff (Manşet) Cerrahisi Sonrası İyileşme ve Rehabilitasyon

Cerrahiye karar verildikten sonra Rotator Cuff (Manşet) kaslarının ve tendonlarının eski fonksiyonuna kavuşabilmesi için fizik tedavi büyük önem arz eder. Merkezimizdeki uzman fizyoterapistlerimiz, her hastanın farklı ve bireysel iyileşme süreci olduğunu bilir ve her hastamız için bireyselleştirilmiş tedavi programları oluşturur.

Tedavinin ilk sürecinde ağrı ve kısıtlılık odaklı ilerleyen rehabilitasyon süreci, ileriki dönemlerde fonksiyonel egzersizler ve dirençli egzersizlerle desteklenir ve kaslar güçlendirilir. Hastalarımızın eski günlük yaşamlarına dönmeleri ve ağrısız bir süreç yaşayabilmeleri için detaylı ve yenilikçi tedavi yöntemlerimizle hizmetinizdeyiz.

Rotator Cuff (Manşet) Rehabilitasyon Süreci

Hastaların ameliyat sonrasında başlayan fizik tedavi ve rehabilitasyon sürecinin önemini biliyor ve vakit kaybetmeden rehabilitasyon sürecimize başlıyoruz. Eklem hareket kısıtlılığının giderilmesi, ağrılarınızın azaltılması için çeşitli egzersizler, kuvvetlendirme çalışmaları, elektroterapi ve Kol Robotu gibi teknolojik aletleri aktif bir şekilde kullanıyor ve hastalarımızı takip ediyoruz.

Ameliyat sonrası erken dönemde eklemin zorlanmaması gerektiğini biliyor, hastamızın eklemini güvenli bir şekilde eski haline döndürmek için çabalıyoruz.

Unutmayın ki Rotator Cuff (Manşet) ameliyatı sonrasında omzunuzu zorlamamalı ve günlük aktivitelere zamanla ve kademeli olarak dönmelisiniz.

Rotator Cuff (Manşet) Ameliyatı Sonrası Kontrol ve Takip

Ameliyat sonrasında hastalarımızın düzenli kontrollerini sağlıyor ve hastalarımızı takip ediyoruz. Her hastanın iyileşme sürecinin farklı olduğunu ve bireysel çalışmamız gerektiğini biliyor, her hastamızla özel olarak ilgileniyoruz.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromu Nasıl Önlenebilir?

Yırtıkları ve yaralanmaları önlemek için dikkatli hareketler yapmak, ağrılı durumlarda kolunuzu zorlamamak, kaslarınızı güçlendirmek ve fiziksel olarak aktif bir yaşam sürdürmek yardımcınızı olacaktır.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromu Her Zaman Ameliyat Gerektirir mi ?

Hayır. Yırtığın derecesine ve tipine bağlı olarak konservatif tedavi yöntemleri ile de cerrahisiz tedavi sağlanabilir.

Rotator Cuff (Manşet) Sendromu Ne Kadar Sürede İyileşir ?

Bu konuda her hastanın tedavi sürecinin farklı olduğunu ve bu nedenle tedavi süresinin hastaya bağlı olarak değiştiğini söylememiz gerekir.

Merkezimizin Rotator Cuff (Manşet) Tedavisinde Sağladığı Fark

Kişisel egzersiz programları, ağrının kontrol alınması ve bireylerin yaşam tarzının değiştirilme ve takibini özel olarak sağlıyor, bu zorlu süreçte hastalarımızın yanında oluyoruz!

• Kapsamlı Fizik Tedavi
  • Bireyselleştirilmiş Tedavi Programları
  • Kuvvetlendirme Egzersizleri
  • Germe ve Esneklik Çalışmaları
  • Teknolojik ve Yeni cihazlar
  • Robotik Rehabilitasyon Tedavisi
  • Manuel Terapi

Alternatif Tedavi Yöntemleri  ile hastalarımızın bu zorlu süreçte konforlu bir tedavi görebilmesi için çabalıyoruz.

Merkezimizde geçirdiğiniz süreçte deneyim ve fikirlerinizi önemsiyor, size en iyi hizmeti sağlamak için çalışıyoruz. Hastalarımızın her birinin deneyimlerinin önemini biliyor ve her gün kendimizi geliştirmek için çabalıyoruz.

Bize ulaşın!

Uzman fizyoterapistlerimiz, hekimlerimiz ve sağlık çalışanlarımızla Merkezimiz hizmetinizde!

Eğer siz ya da sevdikleriniz Rotator Cuff (Manşet) Sendromundan şikayetçi iseniz web sitemiz ya da telefon numaramızla bize ulaşabilir ve tedavi seçeneklerimiz hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Merkezimiz sizi ve sevdiklerinizi önemsiyor, bu zor sürecin ne kadar zorlu olabileceğini biliyoruz. Bu yüzde güven veren tedavi yöntemleri ile hizmetinizdeyiz!