Pediatrik Ergoterapi Nedir ?

Pediatrik Ergoterapi Nedir ?

Ergoterapi ve Pediatri

Ergoterapi, sağlıklı veya sağlık durumunda sorunlar olan kişiler için çeşitli aktiviteler, materyaller ve tekniklerle iyilik halini arttırma, yaşam kalitesini iyileştirme ve geliştirme amaçlayan bir sağlık bilimidir. Bireylerin günlük yaşamlarının, işlerinin ve aktivitelerinin bağımsızlık ve iyilik içinde olmasını, sosyal yaşamı desteklemeyi ve kişinin hayatını kolaylaştırmayı hedefler.

Pediatrik Ergoterapi ise, çocukluk çağındaki bireylerin bağımsız bir yaşama adapte olmasını, günlük yaşamlarını kolaylaştırmayı ve kişinin hayat kalitesini arttırmayı hedefler. Çocuğun zorluklarla mücadelesini kolaylaştırırken aynı zamanda sosyal becerilerini artırmak amaçlanır.

Pediatrik Ergoterapi neyi hedefler ?

Çocuğun gelişimini ve günlük yaşamda bağımsızlığını hedeflerler. Sadece hareket ve fiziksel olarak değil sosyal becerilerin de gelişimi hedeflenir.

Pediatrik Ergoterapide Duyu Bütünleme

Çevreden alınan uyarılar duyularımızla alır ve duyu sistemlerimizle vücudumuzda bir yanıt oluştururuz. Bilinen beş duyumuz dışında, denge sistemi, iç organlarımız ve proprioseptif duyularımızdan aldığımız duyu girdileri de vardır ve sağlıklı bir insanda bu duyu sistemleri sorunsuz işleyerek kişinin günlük yaşamını sürdürmesini sağlar. Ancak herhangi bir nedenle bu duyu sistemlerinde bozukluklar oluşabilir.

Pediatrik Ergoterapistler, bu duyu sistemlerindeki oluşan bozukluklar ilgilenir ve duyu bütünleme gibi tekniklerle bu sistemlere bütüncül bir yaklaşımla yaklaşırlar.

Ergoterapi kimlere uygulanabilir ?

Ergoterapi hem sağlıklı hem de herhangi bir sağlık sorunu olan bireylere uygulanabilir. Çeşitli yaş ve aralıklarda çalışılabilir. Sağlıklı kişilerde yaşam kalitesini artırmak amacıyla da ergoterapiye başvurulabilir.

Pediatrik Ergoterapinin ilgilendiği alanlar ve hastalıklar

Hiperaktivitede

Dikkat eksikliğinde

Duyu bütünleme bozukluklarında uygulanabilir

Gelişimsel gecikmelerin tedavisinde

Denge bozuklukları

Otizm

Down sendromu

Zihinsel hastalıklar

Öğrenme bozuklukları

Davranışsal bozuklukların tedavisi

Motor bozukluklar

Serebral Palsi vb.

Ergoterapinin çocuk için ne gibi yararları vardır?

Sağlık sorunları bir çocuğun hayatını hem fiziksel hem de psikolojik olarak oldukça olumsuz şekilde etkiler.Çocuk kendinin yaşıtları gibi bağımsız aktiviteler yapamadığını, zorlandığını ya da geride kaldığını gördükçe bundan mental olarak ciddi zararlar alır.Özgüveni düşer.

Erken yaşlardan itibaren çocuğun gelişimsel bozuklukları tespit edilebilirse ve ergoterapi çalışmaları başlatılabilirse hem çocuğun günlük yaşama adaptasyonu hem de yaşıtlarıyla sosyal iletişimi sağlıklı olacaktır.