Osteopati Nedir ?

Osteopati Nedir ?

Son zamanlarda sıklıkla adını duyduğumuz bir alan Osteopati. Peki nedir bu Osteopati ?

Osteopati kısaca, insan vücudundaki sistemlerin, organların, dokuların birbirleriyle ve tüm sistemlerle ilişkilerini inceleyen ve bu sistem, organ ve dokulardaki bozuklukları bütüncül ve manuel bir şekilde inceleyen daldır.

Osteopatide sorunun sadece bulunduğu bölge ile değil tüm kökler birlikte ve bütüncül ele alınır. Hastanın tüm geçmişi, tıbbi öyküsü, genetiği ve çevresel şartları incelemelerde önem taşır. Bu bütüncül sistemlerin birinde oluşan en ufak sorun, diğer sistemlerin çalışmasını ve yapısını da bozar.

Osteopati ne sıklılıkla uygulanmalı?

Osteopati seanslarının süresi ve sıklığı, her hasta için özeldir. Her hasta ve hastalık benzersizdir. Bu nedenle çizilecek programlar her kişi için özel çizilmelidir.

Osteopati uygulamaları nasıl yapılır ?

Osteopati, alanında uzmanlaşmış osteopatların elleri ile mucizeler yaratmasıdır. Özel masaj ve manuel terapi teknikleri kullanılarak, kişilerin kısıtlılık, sertlik, dolaşım problemi, gerginlik, kısalık ve birçok sorununu ortadan kaldırmayı amaçlar. Osteopati uygulanırken tek bir bölgeye odaklanmadan vücut bir bütün olarak incelenir.

Osteopati tedavileri hangi alanlarda ve hangi hastalıkların tedavisinde kullanılabilir ?

Sıklıkla Ortopedik hastalıklarda kullanılsa da birçok alan için vücuttaki birçok bozukluk ve hastalığın tedavisinde kullanılır.

Kullanılabileceği bazı alanlar;

• Yürüme bozukluklarının giderilmesi

• Uyku bozukluklarının tedavisinde

• Bel ağrısı

• Hareket kısıtlılıklarını açmada

• Denge sorunları

• Disk kaymaları

• Boyun ağrıları

• Kronik ve geçmeyen ağrılar

• İnme, felç

• Travma sonrası ağrılar ve bozukluklar

• MS

• Sindirim sistemi sorunları

• Solunum sisteminde görülen sorunlar

• Yutma sorunları

• Migren

• İdrar kaçırma

• Postür bozuklukları

• Fasyal yapışıklıklar

• Spor yaralanmaları

• Fibromiyalji

• Nevralji

• Romatoid artrit

• Kas ve kemik hastalıkları

• Çeşitli ağrılı durumlar...

Peki Osteopati tedavisinin yan etkileri veya sakıncalı olan durumları var mıdır ?

Hayır. Osteopati uygulamaları oldukça güvenilirdir. Bir uzman tarafından uygulandığı sürece osteopatinin size verebileceği bir zarar ya da risk durumu yoktur. Çok hassas kişilerde ağrı veya hassasiyet görülebilir ama oldukça nadirdir.

Osteopati uygulamaları uzman osteopatlar tarafından sadece ellerle ve aletler olmadan yapılır. Bel ağrınızın sebebinin kaynağı sadece bel bölgenizde olmayabilir ya da bilinmeye omuz ağrınızın sebebi tahmin etmediğiniz bir nedene dayanıyor olabilir. Vücudunuz bir bütündür, ona bütün olarak bakmanız gerekir.