Nöral Terapi Nedir

Nöral Terapi Nedir

Nöral Terapi Nedir ve Nasıl Çalışır?

Günümüzün hızla değişen ve gelişen sağlık dünyasında, pek çok yeni tedavi metodu hayatımıza girmekte. Bu yöntemlerden biri de Nöral Terapi. Peki, Nöral Terapi nedir ve nasıl çalışır? Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak sizlere bu konuda en güncel ve başarılı uygulamalarımızdan bahsetmek istiyoruz.

Nöral Terapi, özellikle kronik ağrıların tedavisinde kullanılan bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Vücudumuzda özellikle bağ dokusu (fasya) aracılığıyla yer alan ve kendine has elektriksel özelliklere sahip olduğu bilinen biyolojik bir sistem üzerinde çalışmaktadır. Bu sistemde ortaya çıkan bozukluklar, çeşitli ağrı ve hastalıklara neden olabilmektedir. Nöral Terapi, bu bozuklukların tespiti ve tedavisi amacıyla uygulanan lokal anestetik maddelerle yapılan enjeksiyonları temel alır.

Bu tedavi, 1920'lerde Almanya'da kardeşler Ferdinand ve Walter Huneke tarafından keşfedilmiş ve geliştirilmiştir. Nöral Terapi, temel olarak vücudu bir elektriksel ağ olarak görmekte ve vücuttaki ağrı noktalarının, enerji akışını engellediğini ve dolayısıyla farklı sağlık sorunlarına yol açtığını varsaymaktadır. İnterferal bir patoloji olduğunu varsayan Nöral Terapi, bu patolojileri "Bozuk Alan" olarak tanımlamaktadır. Bu bozuk alanlar belirli tetik noktalarına enjekte edilen lokal anesteziklerle tedavi edilerek, vücuttaki enerji dengesinin ve dolayısıyla sağlığın yeniden kazanılması amaçlanır.

Nöral Terapi uygulamasında genellikle kullanılan lokal anestezik madde prokaindir. Bu madde, tedavi edilecek bölgeye enjekte edildiğinde, bozuk alanın çevresinde bulunan hücre zarlarını stabilize ederek normale dönüşün sağlanmasına ve enerji akışının yeniden düzenlenmesine yardımcı olur. Bu sürecin bir parçası olarak, sinir sisteminin uyartı iletimini iyileştirir ve vücudun doğal iyileşme mekanizmalarını harekete geçirir.

Robotik Rehabilitasyon Merkezi'nde, Nöral Terapi hizmeti, deneyimli ve eğitimli uzmanlar tarafından sağlık standartlarına uygun bir ortamda sunulmaktadır. Özellikle fibromiyalji, migren, sırt ve bel ağrıları, kas spazmları, eklem ağrıları gibi çeşitli kronik ağrı durumlarına odaklı olarak uygulanan bu yöntem, hastalarımızın yaşam kalitesini artırma ve ağrıyı yönetme konusunda etkili sonuçlar sunmaktadır.

Nöral Terapi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon alanında önemli bir noktada durmakta ve sadece ağrıyı değil, ağrının altında yatan temel sorunları da hedef alarak genel sağlık durumunun iyileştirilmesine katkıda bulunmaktadır. Tedavi sürecimiz, her hastanın özgün durumuna göre kişiselleştirilmiş bir yaklaşım ile planlanmakta, ardışık seanslar halinde tedavinin etkinliği artırılmaktadır.

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak bizler, Nöral Terapi'nin, optimal düzeyde sağlık ve sağlıklı bir yaşam süreci hedefleyen herkese sunabileceğimiz en değerli tedavi yöntemlerinden biri olduğuna inanmaktayız. Bu tedavi yöntemi ve diğer tedavi hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak, sağlık danışmanlarımızla iletişime geçmek veya randevu oluşturmak için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz!