Multipl Skleroz (MS) Tedavisinde Egzersiz ve Rehabilitasyonun Önemi

Günümüzde birçok kez adını duyduğumuz ancak çoğu insanın hakkında pek bir şey bilmediği Multipl Skleroz (MS), ilerleyici olabilen ve ataklarla seyredebilen nörolojik bir rahatsızlıktır. Her türünde ve her hastada farklı belirtiler gösteren Multipl Skleroz (MS) nedir ? Neden olur ? Nasıl tedavi edilir ? Bu tür sorularınızın cevapları için yazımızın devamına göz atabilirsiniz.

Multipl Skleroz Nedir? Belirtileri ve Tanı Süreci

Multipl Skleroz (MS), bağışıklık hücrelerinin sinir hücrelerindeki miyelin kılıfına saldırması sonucu oluşan; göz problemleri, kas güçsüzlüğü  gibi belirtilerle kendini gösteren ilerleyici bir nörolojik bozukluktur.

Multipl Skleroz (MS) belirtilerine değinmemiz gerekirse;

• Kas gücünde zayıflama ve kas gücü kaybı,
  • Yorgunluk veya halsizlik hissinin görülmesi,
  • Görme problemleri görülmesi,
  • Spastisite görülmesi,
  • Denge ve koordinasyon sorunlarının oluşması,
  • Ve bazı hastalarda uyuşma, karıncalanma gibi belirtilerin görülmesi gözlenmiştir.

Multipl Skleroz (MS) hastalarında tanı genellikle kolay olmamaktadır. Hastanın hikayesi ve aile geçmişinin yanında fiziki ve nörolojik muayenesi önem taşır. Ayrıca MRI, BT, omurilik sıvısı incelenmesi gibi tekniklerle tanı daha kesin konulabilir.

Multipl Skleroz (MS) neden olur?

Multipl Skleroz (MS), nedeni bilinmeyen bir şekilde vücudun kendi bağışıklık hücrelerinin sinir hücrelerine ve omuriliğine saldırarak sinirlerdeki miyelin kılıflarına zarar vermesiyle oluşur. Stres, sigara içimi gibi çevresel faktörlerin yanı sıra; ailede bulunması gibi genetik faktörlerin de etkili olduğu bilinmektedir.

Multipl Skleroz (MS) Hastalarında Egzersizin Önemi

Multipl Skleroz (MS) ilerleyici ve ataklarla seyredebilen bir nörolojik rahatsızlıktır. En temel belirtilerinden biri olan kas güçsüzlüğü hastaların birçoğunda görülmektedir. Bu nedenle Multipl Skleroz (MS) hastalarında düzenli egzersizin birçok faydası vardır.

Multipl Skleroz (MS) hastalarında düzenli egzersiz kas gücünü arttırır, eklem hareketini arttırır ve verilen dirençle kişinin dayanıklılığında artış görülür. Bu sayede kişinin yaşam kalitesi de arttırılmış olur.

Multipl Skleroz (MS) Tedavisinde Rehabilitasyonun Rolü

Multipl Skleroz (MS) sadece kas güçsüzlüğü ve egzersiz programlarını içeren bir hastalık değildir. Multipl Skleroz (MS) tedavisinde rehabilitasyon programları bütüncül bir bakış açısı içermelidir. Fizyoterapiye ek olarak Ergoterapi, Dil-Konuşma Terapisi gibi alanların da yardımı alınmalıdır. Ayrıca beslenme danışmanlığı ve psikososyal danışmanlık da bu rehabilitasyon programına eklenmelidir.

Multipl Skleroz (MS) Hastalarında Denge ve Koordinasyonu Geliştirme Yöntemleri

Multipl Skleroz (MS) hastalığı kişinin denge ve koordinasyonunu da olumsuz etkiler. Bu nedenle Multipl Skleroz (MS) hastalarında tedavi için denge ve koordinasyon egzersizlerinin tedavi programlarına eklenmesi gerekir. Çeşitli egzersizlerle desteklenen bu egzersizler, teknolojinin gelişmesi ile sanal gerçeklik programları da desteklemektedir.

Multipl Skleroz (MS) Hastalarına Özel Egzersiz Programları

Multipl Skleroz (MS) hastalığı her hastada farklı türde ve farklı ataklarla ilerlemektedir. Kimisinde semptomlar ciddi iken kimi hiç bilmeden yıllarca bu hastalıkla yaşayabilmektedir.

Hastalığın kendine ait semptomları nedeniyle her hastada özel ve bireysel programlar çizilmelidir.

Multipl Skleroz (MS) Tedavisinde Yeni Yaklaşımlar ve Rehabilitasyon Teknikleri

Multipl Skleroz (MS) tedavisinde teknolojinin gelişimi ile birlikte zamanla yeni yaklaşımlar açığa çıkmıştır. Robotik rehabilitasyon, çeşitli fizik tedavi cihazları ya da sanal gerçeklik gibi son teknoloji cihazlar bu tedavilerden birkaçıdır.

Multipl Skleroz (MS) kesin tedavisi olmayan ancak semptomları kontrol altına alınabilen bir hastalıktır. Teknolojinin sunduğu avantajları kullanarak Multipl Skleroz (MS) tedavisini planlamak hem insan gücünden hem de zamandan tasarruf sağlayacaktır.

Multipl Skleroz (MS) Tedavisinde Merkezimizin Farkı

Multipl Skleroz (MS) bağışıklık sisteminin sinir hücrelerindeki miyelin kılıfa saldırması ile ortayan çıkan, bazen ataklarla seyredebilen ilerleyici bir nörolojik hastalıktır. Multipl Skleroz (MS) hastalığının türleri olmakla birlikte her Multipl Skleroz (MS) hastasının süreci farklıdır. Bu nedenle her hastamızı bireysel olarak değerlendiriyor ve her hastamız için özel tedavi programları çiziyoruz.

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak sadece fizik tedavi hizmeti sunmuyor, aynı zamanda ergoterapi, konuşma ve dil terapisi gibi hizmetleri de sunarak hastalarımızın her ihtiyacına yönelik tedavi programları oluşturuyoruz.

Multipl Skleroz (MS) hastasının ölüm riski var mı?

Evet, ne yazık ki Multipl Skleroz (MS) hastalığının ölümcül türleri de vardır. Bu türde hasta atak geçirdikten sonra kurtulamayabilir ve ölümle sonuçlanır.

Multipl Skleroz (MS) hastalığı geçer mi?

Hayır, Multipl Skleroz (MS) geçici bir hastalık değildir. Multipl Skleroz (MS) ömür boyu süren ancak tedavilerle atakları kontrol altına alınabilen bir hastalıktır.

Multipl Skleroz (MS) en çok neyi tutar?

Multipl Skleroz (MS) hastalığının sinir sistemini tuttuğu bilinmektedir ancak en çok bu bölgeyi tutar denilebilecek bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır.

Multipl Skleroz (MS) ilerleyici midir ?

Evet,  ne yazık ki Multipl Skleroz (MS) ilerleyici bir hastalıktır. Bazı kişilerde hiçbir ilerleme göstermeden devam edebilirken bazılarında ağır ataklar görülebilir.

Multipl Skleroz (MS) teşhisi konulduktan sonra yaşam tarzı değişiklikleri yapmak gerekiyor mu?

Evet, Multipl Skleroz (MS) ne yazık ki yorgunluğa, güçsüzlüğe ve denge kaybına sebep olabilen hastalıklardandır. Bu nedenle Multipl Skleroz (MS) hastasının aşırı yorucu bir işte çalışması uygun olmayacaktır.

Ailede bir üyede Multipl Skleroz (MS) bulunması, diğer aile bireylerinin de risk altına girmesi anlamına mı gelir?

Hayır, Multipl Skleroz (MS) bulaşıcı bir hastalık değildir. Aynı zamanda kalıtsal olduğu kanıtlanmadığı için kesinlikle çocuklara geçeceği söylenemez.

Sigara içmek veya pasif içicilik, Multipl Skleroz (MS) riskini artırabilir mi?

Evet, Multipl Skleroz (MS) risk faktörlerinden biri de sigara kullanımıdır. Bu nedenle sigaradan uzak durulması gerekir.

Çocuk sahibi olmayı düşünen çiftler için, annenin veya babanın Multipl Skleroz (MS) geçmişi çocuk sahibi olma planlarını nasıl etkileyebilir?

Hayır, Multipl Skleroz (MS) gebeliğe ya da çocuk sahibi olmaya engel değildir. Ya da hamilelik sonrasında Multipl Skleroz (MS) hastalığının çocuğa geçtiğini belirten bir kanıt bulunmamaktadır. Bu nedenle çocuk sahibi olunmasına engel değildir.

Multipl Skleroz (MS) sonrası yürüme bozukluğu görülür mü ?

Evet, bazı kişilerde Multipl Skleroz (MS) ilerleyebilir ve yürüme kaybına kadar sebep olabilir.

Bize Ulaşın!

Multipl Skleroz (MS) hastaların yaşam kalitesini düşüren ve günlük yaşamı etkileyen bir hastalıktır. Bu nedenle bu sürecin zor bir süreç olabileceğini biliyor ve hastalarımıza ve yakınlarına her türlü desteği sağlıyoruz.

Sizler de Multipl Skleroz (MS) hastalığı ve tedavisi hakkında bilgi almak için web sitemiz ya da telefon numaramız aracılığı ile bize ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz!