Kuru İğneleme Tedavisi Nedir ?

Kuru İğneleme Tedavisi Nedir ?

Günümüzde uzun çalışma saatleri, teknolojinin gelişmesiyle azalan aktif yaşam, düzensiz beslenme ve sedanter yaşama bağlı birçok insanın kas ağrısı şikayetleri artmaktadır. Kas spazmları, hissedilen kas gerginlikleri, kas ağrıları ve birçok sorun günlük yaşamı oldukça olumsuz etkilemektedir.

Kuru iğneleme son yıllarda oldukça popüler olan, kas içine ince iğnelerle kas uyarımı sağlayan bir tedavi yöntemidir. Kas sertlikleri, gerginlikler, spazmların çözümünde kullanılır. Aynı zamanda mikro yaralanmalar sağlayarak iyileşme sürecini hızlandırır ve olumlu etkiler.

Kuru iğneleme nasıl yapılmaktadır?

Kuru iğneleme her ne kadar basit bir işlem gibi görünse de uzman bir sağlık personeli tarafından yapılmalıdır. Kas içine batırılan iğneler söz konusu olduğundan, hastada geri dönülmez hasarlar bırakabilir.

Kuru iğneler vücut bölgesine, kas ve yağ kalınlığına göre farklı boyutlarda kullanılabilir. Ağrılı, gergin ya da spazm olan kasa ince iğneler dikkatli bir şekilde batırılır ve bir süre deride kalması beklenir. Zamanla spazmda azalmalar görülecektir.

Seanslar hastaya ve hastalığa göre değişmekte olup, genelde 15-30 dakika, ihtiyaç duyulduğunca yapılmalıdır.

Kuru iğneleme yapılırken acı hissedilir mi ?

İğneli bir işlem olduğu için kişilerin acı hissetmesi beklense de genelde çok küçük bir acı hissedilir. Hastanın gerginliği veya korkusu ile ufak bir acı hissedilebilse de seans sonunda ağrıların azalması beklenir.

Kuru iğneleme tedavileri hangi alanlarda ve hangi hastalıkların tedavisinde kullanılabilir ?

Sıklıkla kas hastalıklarda kullanılsa da birçok alan ve hastalıkta kullanılmaktadır.

Kullanılabileceği bazı alanlar;

• Spazm durumları : Kas spazmları, gerginlikler

• Kronikleşmiş ağrılar

• Bel, boyun, sırt ağrıları

• Miyofasyal ağrı sendromunda sıklıkla tercih edilir

• Tendinitler

• Tenisçi / Golfçü dirseği gibi inflamatik durumlar

• Çeşitli spor yaralanmaları

• Omurga ağrıları

• Fibromiyalji

• Osteoartrit

• Romatoid artrit

• Migren

• Çeşitli ağrılı durumlar…

Peki kuru iğneleme tedavisinin yan etkileri veya sakıncalı olan durumları var mıdır ?

• İğneli bir işlem olduğu için enfeksiyon riski olabilir

• Minimal ağrı beklenir

• Kanama beklenebilir

• Akciğer gibi hayati organlarda ciddi yan etkilere yol açabileceğinden oldukça dikkatli olunmalıdır.

Nelere dikkat edilmelidir ?

İğneli bir işlem olduğu için sterilizasyon ve hijyen oldukça önemlidir. İşini bilen biri tarafından yapılmasına özen gösterilmelidir. Ayrıca iğne fobisi olanlara önerilmez.