İNME

İnme Nedir?

İnme, beyinde oluşan bir kanama ya da pıhtı atılımı sonucu kan akışının aniden kesilmesi sonucu ortaya çıkan ve beyin hücrelerinin oksijensiz kalmasına sebep olan bir durumdur.

İnme ve Türleri

İki tür İnme vardır: İskemik inme ve hemorajik inme.

İskemik inme, beyin damarlarının tıkanması ile ortaya çıkarken, hemorajik inme ise beyin damarlarında yırtılma sonucu kanama oluşumu ve kanın beyin dokularına sızmasıyla ortaya çıkar. Her iki durum da ciddi hayati risk içerir.

İnme Hangi Belirtilerle Ortaya Çıkar?

İnme beyin hücrelerinin oksijensiz kalmasına sebep olan hayati bir durumdur. İnme belirtilerinin fark edildiği andan itibaren hızla tıbbi yardım almak gerekir. Peki bu belirtiler nelerdir?

• Konuşmada Bozuklukları: İnme konuşma bozukluklarına yol açabilir. Kişi anlamsız cümleler kuruyor ya da konuşmakta zorluk çekiyorsa inme geçiriyor olabilir.
  • Yüzde Oluşan Asimetri: İnme sonrasında yüz kaslarında asimetriler oluşabilir ve kişi mimiklerini kullanmakta zorlanabilir.
  • Uzuvlarda Kuvvet Kaybı: İnme kas gücünde ciddi sorunlara yol açar. Kol veya bacaklarda kuvvet kaybına sebep olarak uzuvların fonksiyonunu kaybetmesine sebep olur.
  • Görme Bozukluğu: Görme kayıpları, bulanık görme gibi belirtiler görülebilir.
  • Baş Dönme Problemleri ve Dengede Kayıplar : İnmenin belirtilerinden biri de baş dönmesinin yaşanması ve denge sistemindeki hasara bağlı olarak denge ve koordinasyon kayıpları görülebilmesidir.

Eğer siz veya sevdikleriniz yukarıdaki belirtilerden bir veya birkaçını yaşıyorsa zaman kaybetmeden tıbbi yardım almanız gerektiğini lütfen unutmayın!

İnmede Risk Faktörleri Nelerdir?

İnmenin ortaya çıkmasında ve oluşmasında birden fazla sebep vardır. Özellikle yüksek tansiyon hastaları, şeker hastaları, yüksek kolesterolu bulunanlar, sigara veya alkol kullananlar, obezite, yaşlılar ve hareketsiz kişiler bu riskli gruptadır.

Kalp hastalıkları, ailede inme hastası bulunması gibi sebepler de inme riskini arttırabilir ve dikkatli olunması gerekir.

İnmede Tanı Süreci

İnmede erken tanı oldukça önemlidir. İnme şüphesiyle hastaneye getirilen hastanın öncelikle tıbbi hikayesi dinlenir ve hikaye dinlendikten sonra nörolojik muayenesi yapılır. Doktor muayenesine ek olarak MRI, Tomografi, Ultrason gibi tıbbi görüntüleme sistemlerinden de yardım alınarak daha güvenli bir tanı konulabilir.

İnme Tedavi Edilebilir mi?

İnme geçirmek hayatınızda hiç beklemediğiniz bir dönüm noktası olabilir ve size türlü zorluklar sağlayabilir. Fonksiyon kayıpları, denge ve konuşma bozuklukları, kas sertlikleri gibi birçok soruna yol açabilen inme sonrası süreç oldukça zordur.

Ancak umutsuzluğa kapılmaya gerek olmadığını söyleyebiliriz. Fizik tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri ile merkezimiz inme sonrası tedavinizde siz ve sevdikleriniz yanında olmaktan mutluluk duyar!

İnme ve semptomları tedavi edilebilir!

İnme Teşhisi Sonrasında Tedavi

İnme acilen müdahale edilmesi gereken nörolojik bir durumdur. En hızlı şekilde hastanın tıbbi yardım ve destek alması gerekir. Hastalar inme tanısı aldıktan sonra vakit kaybetmeden tedaviye alınmalıdır. Gerektiği koşullarda cerrahi tedavi ve sonrasında fizik tedavi ile olumlu sonuçlar alınabilmektedir.

Merkezimiz inme tedavisinde tecrübeli ve donanımlı fizyoterapistleri ile yıllardır hizmet vermektedir.

Fizik Tedaviye Başlamadan Önce Değerlendirme Süreci

İnme hastalarımız tedaviye başlamadan önce uzman hekimlerimiz ve fizyoterapistlerimiz tarafından detaylı ve kapsamlı bir değerlendirmeden geçmelidir. Bu değerlendirme sürecinden sonra hastalarımızın ağrı şiddeti, eklemlerindeki hareket kısıtlılıkları, günlük yaşamlarında zorluklar hakkında detaylı bilgiye sahip olabilir ve her bir hastamız için bireyselleştirilmiş tedavi programları çizebiliriz.

Her Hastanın Fizik Tedavi Süreci Farklıdır

Her hastanın semptomları ve tedaviye verdiği yanıt değişmektedir. Bu nedenle her hastanın özel bir tedavi programına ve tedavi sürecine ihtiyacı vardır.

İnme Sonrasında Fizik Tedavinin Önemi

İnme, beyindeki hücrelerin oksijensiz kalmasıyla ortaya çıkan nörolojik bir durumdur. Bu durum sonrasında beynin hasar gören bölgeleri tarafından kontrol edilen vücut kısımları hareket veya genel işlevlerini kaybedebilir. İyileşme süreci beyindeki hasarın derecesine, alınan tedaviye, hastanın iyileşme isteğine bağlı olarak değişebilir. Bu süreçte fizik tedavi hizmeti almak ve merkezimizin sunduğu bireysel programları uygulamak iyileşme sürecini kısaltmakla birlikte eski işlevlerin tekrar kazanılmasına yardımcı olur.

İnmede Tedavi Süreci

İnme sonrasında kas kuvvet kaybı görülebilir. Gücünü kaybetmiş kaslarınzın tekrar eski gücünü kazanabilmesi için yoğun ve düzenli fizik tedavi gereklidir. Merkezimizde hastalarımız için bireysel tedavi programları hazırlıyoruz ve hastalarımızın takiplerini sürdürüyoruz.

Tedavi Sürecinde Neler Beklemelisiniz?

İnme kas kuvvetini, denge sistemini, uzuvların ve motor becerilerin kontrolünü olumsuz etkileyen nörolojik bir durumdur.

Merkezimizde kullandığımız bazı tedavi programları:

• Kuvvet egzersizleri
  • Germe egzersizleri
  • Denge ve Koordinasyon çalışmaları
  • Elektroterapi yöntemleri
  • Kuru iğneleme tedavisi
  • Magnetoterapi
  • Sanal gerçeklik çalışmaları
  • Ergoterapi ile motor becerilerin tekrar kazandırılması
  • Yutma ve Konuşma terapileri

Nörolojik İyileşme Süreci

İnme sinir ve denge sistemleri başta olmak üzere vücutta birçok hasara yol açar. Hastalarımızda uyguladığımız kuvvet egzersizlerinin yanında nöral sistemi ve dengeyi geliştirici egzersizlerle de onları destekliyor ve iyileşmelerini hızlandırıyoruz.

Bireysel Tedavi Programları

Her hasta ve inme süreci eşsizdir. Bu sebeple inme sonrasında her hastamızın bireyselleştirilmiş tedavi programı ve tedavi desteği ihtiyacı olduğunu biliyor, her hastamıza özelleştirilmiş programlar hazırlıyoruz ve tedavi süreçlerini takip ediyoruz.

Fiziksel Aktivitenin ve Egzersiz Programlarının İnmede Rolü

İnme sonrası iyileşme süreci oldukça zorlu ve stresli bir dönem olabilir. Bu süreçte hastalar her ne kadar motivasyonunu kaybetmiş ve yorgun olsalar da egzersizler iyileşmenin en önemli parçasıdır. Robotik Rehabilitasyon Merkezimizde hastalarımız, güvenli bir ortamda fizyoterapistlerimizin kontrolünde egzersiz yaparlar ve özgüven kazanırlar.

Egzersiz programlarımız, hastalarımızın kas gücünü tekrar kazanmasını, kaslarının esnekliğini arttırmayı ve hareket kabiliyetini arttırmayı sağlamakla birlikte kendilerindeki gelişimi görmeleri ile motivasyon da sağlamaktadır.

Güncel ve Gelişmiş Tedavi Yöntemleri

Çağımızda her geçen gün yeni tedavi yöntemleri ortaya çıkmaktadır.. Çağımızın ve teknolojinin getirdiği yenilikler ile inme tedavisinde de oldukça iyi ve sık gelişmeler sağlanmaktadır.

Merkezimiz bu ortaya çıkan gelişmeleri yakından takip ederek hastalarımıza en iyi tedavi seçeneklerini sunmayı ve en hızlı şekilde onların günlük yaşama adapte olmalarını amaçlamaktadır.

Teknoloji Destekli Rehabilitasyon Programlarımız

Robotik Rehabilitasyon Merkezimiz, her geçen gün gelişen ve yenilenen teknolojik cihazları kullanarak her hastaya özel ve yeni programlar sunmaktadır. Teknolojik cihazların arasında elektriksel stümülasyon cihazlarının yanında Sanal gerçeklik cihazları da bulunmakta ve kullanılmaktadır.

Bu teknolojik cihazlar tedavi sürecini kısaltmakta ve hızlandırmaktadır. Hastanın ve fizyoterapistin zaman ve gün yükünü azaltarak daha ergonomik bir tedavi süreci sunmaktadır.

Robotik Rehabilitasyon Tedavilerinin İnme Tedavisinde Önemi

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak İnme gibi nörolojik hastalıkların tedavisinde robotik tedavinin önemini biliyor ve vurguluyoruz. İnme yıllardır tüm dünyada hastaların yaşam kalitesini ciddi derecede düşüren ve zorlaştıran bir hastalık olmuştur. Klasik fizik tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri ile ne kadar tedavi sağlanabilse de robotik tedavinin kas gücü, zaman ve ekonomik yönden sağladığı tasarruf göz ardı edilemez.

Robotik Tedavi cihazları, İnmeli hastalarımızın iyileşme sürecini hızlandırır ve hastalarımızın günlük yaşamdaki bağımsızlığını arttırır. Bu faydalarının yanında yeni nöral yolların kazanımı, kas gücünün arttırılması ve birçok günlük işlevin tekrar kazandırılması için eşsiz bir tedavi yöntemidir.

İnme Tedavisinde Denge Egzersizlerinin Yeri

İnme sonrasında, inme geçiren hastada denge ve koordinasyon kayıpları sıklıkla görülmektedir. Fizik tedavi uzmanlarımız hastanın kaybettiği denge ve propriyosepsiyon becerilerini tekrar kazandırmak için düzenli ve yoğun bir şekilde denge çalışmaları uygularlar.

Yürüme gibi temel işlevlerimiz için oldukça önemli olan denge, oturma, ayakta durma gibi basit görünen eylemlerimizin de yapı taşıdır.

Bu nedenle merkezimizde, denge ve koordinasyon çalışmalarına önem veriyor ve dengenizi tekrar kazanmanız için çalışıyoruz.

Uzman ve Deneyimli Kadromuz

Merkezimizdeki uzman hekimlerimiz, fizyoterapistlerimiz  ve tüm çalışanlarımız yeterli bilgi birikimine ve deneyime sahip olmakla birlikte sizler için en iyi tedavi seçeneklerini sunmaktadırlar.

İnme sonrasında kas kuvvetinizi tekrar kazanmanız, dengenizi geliştirmeniz, ağrı ve kısıtlılıklarınızda kurtulabilmeniz için yoğun ve bireyselleştirilmiş bir tedavi süreci sunmaktayız.

İnme hayatınızı aniden ve hiç beklemediğiniz bir anda etkileyebilir. Günlük yaşamda birçok engele ve duraklamaya yol açan bu durum, iyi ve yoğun fizik tedavi hizmeti ile tedavi edilebilir.

Merkezimizin ana hedefi hastalarımızın şikayetlerini azaltmak ve hastalarımızı günlük yaşamda tekrar bağımsız hale getirmektir. Uyguladığımız tedaviler ve programlarla hastalarımızın ve sevdiklerinin hayat kalitesini arttırmayı amaçlıyoruz.

Neden bizi seçmelisiniz ?

Merkezimiz inme sonrasında fizik tedavinin önemini vurgulamak istemektedir. Bireysel ve özel tedavi programları, teknolojik cihazlarımız ile sizin ve sevdiklerinizin inme sonrası tedavi süreci için yanınızdayız!

İnme sonrasında germe egzersizleri, kuvvetlendirme çalışmaları, denge ve koordinasyon çalışmaları, ağrı yönetimi, yara bakımı, beslenme ve psikolojik danışmanlık gibi programlarımızla bu süreçte bize güvenebilirsiniz.

İnme zorlu ama erken tedavi ile olumlu sonuçlar alınabilen bir hastalıktır. Eğer siz veya sevdikleriniz inme süreci hakkında bilgi ve destek almak istiyorsanız web sitemiz veya telefon numaramız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz!