FİZYOTERAPİ NEDİR?

Modern tıbbın gelişmesi ve yeni tedavi yöntemlerinin ortaya çıkması ile Fizyoterapi teknikleri de her geçen gün gelişmektedir. Sadece engel ve rahatsızlık durumlarında uygulanmayan aynı zamanda sakatlıkları da önleyen, kişinin iyi ruh halinin devamını sağlayan Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) nedir ? Nasıl uygulanır ? Ne işe yarar ? Bütün sorularınızın cevabı için yazımıza göz atabilirsiniz.

Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon) Nedir?

Fizyoterapi ya da diğer adıyla Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, iyilik halinin korunması, sakatlık ve bozuklukların tedavisi, oluşabilecek olumsuzlukların önlenmesi ve hareket kabiliyetini geliştirmek için uygulanan her türlü uygulamadır. Genelde sadece egzersiz ve elektroterapi ile adı duyulan Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon), aslında birçok alanda birçok teknikle rol almaktadır.

Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon) ve Amacı

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) teknikleri uygulanırken ana amaç iyilik halinin korunması ve sağlanmasıdır. Bu amaçlar arasında ağrı hissinin azaltılması, dolaşımın arttırılması, eklem hareket açıklığının arttırılması, enflamasyonun azaltılması, kısıtlılıkların giderilmesi, kasların gevşetilmesi, postürün düzeltilmesi ve hayat kalitesinin arttırılması gibi maddeler yer almaktadır.

Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon) Nasıl Etki Sağlar ?

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) teknikleri birçok çeşit ve türden oluşmaktadır. Birçok amaca hizmet eden bu uygulamaların, uygulanan tekniğe göre etki mekanizması da değişmektedir. Ağrı için yapılan uygulamalar analjezik etki yaratırken, dolaşım için yapılan uygulamalar kan dolaşımını sağlayarak ödemi ve inflamasyonu azaltmaktadır. Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamaları direkt ya da dolaylı yoldan vücudun iyilik halini amaçlamaktadır.

Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon) Uygulamaları Nasıl Yapılır ?

Uygulanan Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) tekniğine bağlı olarak genelde Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamaları birden fazla seans şeklinde, hastalıktan hastalığa değişmek üzere 20-30 dakika arasında değişmektedir. Nörolojk hastalıklar gibi ağır durumlarda seanslar 2 saati bile geçebilirken, basit vakalarda kısa sürebilmektedir. Genelde 10-30 seans arasında değişen bu uygulamalarda düzenli ve istikrarlı uygulama yapılması iyileşmeyi olumlu etkileyecektir.

Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon) Neden Uygulanır?

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) teknikleri birçok farklı amaçla uygulanmaktadır Ana amaç iyileşme ve iyilik halinin korunması olmakla birlikte Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) tekniklerinin birçok faydası bulunmaktadır:

• Kısıtlılıkların giderilmesi ve hareket kabiliyetinin artması
  • Ağrının azalması
  • Denge ve koordinasyonun gelişmesi
  • Kas güçsüzlüğünün giderilmesi
  • Kas kısalıklarının giderilmesi
  • Yaralanmaların iyileştirilmesi
  • Hayat kalitesinin arttırılması ve günlük yaşamda bağımsızlık kazanılması

Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon) Hangi Alanlarda Ve Hastalıklarda Kullanılabilir ?

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamaları birçok farklı alanda, birçok farklı hastalığın tedavisinde aktif olarak kullanılmaktadır:

-Nöroloji

• İnme, parkinson, MS, omurilik yaralanmaları, brakial pleksus gibi birçok nörolojik hastalığın tedavisinde ve semptomların giderilmesinde aktif olarak görev alır.

-Ortopedi

• Fıtıklar, tenisçi dirseği, menisküs, kırıklar, protezler, duruş bozuklukları, sinir yaralanmaları, Karpal tünel gibi birçok ortopedik hastalıkta iyileşmeyi ve tekrar hareket kazanımını sağlar.

-Pediatri

• Serebral palsi, brakial pleksus, Down sendromu, DMD gibi birçok çocuk hastalığının tedavisinde uygulanır ve çocuğun günlük yaşamda bağımsızlığını hedefler.

-Romatoloji

• Romatizma, artritler, iltihaplı durumlar gibi romatolojik hastalıkların tedavisinde uygulanır.

-Sistemik Hastalıklar

• ALS gibi sistematik hastalıkların tedavisinde kişinin hayat kalitesini arttırmak amacıyla uygulanır.

-Spor sakatlıkları

• Ön çapraz bağ sakatlıkları, kas yırtıkları, burkulmalar gibi spor sakatlıklarında sporcunun sakatlığını gidermek ve spora geri dönüşü için uygulanmaktadır.

Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon) Uygulamaları

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamaları hastalıktan hastalığa değişmekte olup çok fazla şekilde çeşitlendirilebilmektedir:

• Egzersizler: Güçsüzleşen kaslarda kuvvet egzersizleri, denge ve koordinasyon egzersizleri, propriyosepsiyon egzersizleri gibi birçok teknik uygulanabilir. Egzersizler her hasta için çeşitlendirilerek, hastanın kondisyonuna ve ağrısına göre uyarlanabilir.
  • Germe: Sakatlıklar, ağrılar ve rahatsızlıklar nedeniyle kaslarda kısalmalar görülebilir. Bu nedenle kısalın kasların düzenli olarak gerilmesi, hareket açısının artmasını da sağlayacaktır.
  • Manuel terapi: Fizyoterapistlerin ellerini kullanarak vücuttaki bozuklukların giderilmesinde görev alan Manuel Terapi, birçok hastalığın ve bozukluğun tedavisinde aktif olarak kullanılmaktadır.
  • Masaj: Ağrıların azaltılması ve kan dolaşımının arttırılması için masaj alternatif bir teknik olarak uygulanabilir.
  • Elektroterapi: Ağrı, kan dolaşımının arttırılması, kas güçlendirme gibi birçok sebeple Elektrik akımları fizik tedavide aktif olarak kullanılmaktadır.
  • Fizik tedavi ajanları: Birçok teknolojik cihaz ve ısı ajanı, tedavilerde kullanılarak iş gücünden ve zamandan tasarruf edilerek daha etkili ve hızlı iyileşme sağlanabilir.
  • Traksiyon: Fıtık, sıkışmalar gibi rahatsızlıklarda oldukça faydalı olan traksiyon uygulamaları son teknoloji cihazlarla daha etkili bir şekilde Fizik Tedavide kullanılabilmektedir.

Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon) Uygulamaları Kaç Seans Uygulanır?

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamaları rahatsızlığa ve hastaya bağlı olmak üzere genelde 20 dakika ile bir buçuk saat arasında ve 10-30 seans arasında değişmektedir.

Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon) kime uygulanmaz ?

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamaları birçok hastalığın tedavisinde uygulanırken bazı cihazlar ve teknikler her hastada kullanılamayabilir. Özellikle hamilelerde, metal implant kullananlarda, aktif enfeksiyonlarda, kalp pili olanlarda, tümör ve kanser durumlarında, çok yaşlılarda ve bebeklerde yapılan uygulamalarda dikkatli olunması gerekir.

Merkezimizin Farkı

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak her hastamızın özel olduğunu ve her hastaya bireysel yaklaşmamız gerektiğini biliyor, uzman ekibimizle birlikte bireysel ve bütüncül tedaviyi savunuyoruz. Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamalarında öncü bir merkez olarak sizin ve sevdikleriniz için hizmet vermekteyiz.

Bize Ulaşın!

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamalarımız hakkında bilgi almak ve randevu oluşturmak için web sitemiz ya da telefon numaramız üzerinden bize ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz!

SIKÇA SORULAN SORULAR

-Fizik tedaviye aç mı gidilir tok mu?

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) teknikleri için kişinin tok olması önerilir. Egzersiz sırasında kan şekerinin düşmesi, halsizlik, bayılma gibi riskler nedeniyle kişinin tok olması önemlidir.

-Fizik Tedaviyi kim uygular ?

Ülkemizde Fizyoterapi (Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon) teknikleri hekim değerlendirmesi ve yönlendirmesi sonrasında Fizyoterapistler tarafından uygulanır.

-Fizik tedaviye giderken nasıl giyinmeli?

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) seansına giderken rahat kıyafetler giyilmelidir. Rahatça çıkarılabilen veya sıyrılabilen kıyafetler giyilmeli, terapistin uygulama yaparken zorlanmayacağı kıyafetler tercih edilmelidir.

-Fizik tedavi çok acıtıyor mu?

Uygulanan tekniğe göre Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamaları acılı olabilir. Kişinin acı eşiğini aşmayacak ve tolere edebilecek egzersiz ve uygulamalar yapılsa da bazen ağrı hissedilebilir.

-Fizik tedavi vücudu yorar mı?

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamaları sonrasında yorulmak oldukça normaldir. Özellikle fiziksel egzersizler sonrasında harcanılan efor sonucunda halsizlik hissedilebilir.

-Kimler fizik tedavi alamaz?

Hamileler, aktif enfeksiyonları bulunanlar, metal implant ve kalp pili olanlar, çok yaşlı olanlar, bebekler Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulanırken dikkatli olunması gereken gruptur.

-Fizik tedavide 1 seans kaç dakika sürer?

Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamaları genelde 20-30 dakika arasında sürebileceği gibi ağır nörolojik vakalarda 1-2 saat tedavi alınılabilir.

-Fizik tedavi kasları güçlendirir mi?

Evet, Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) seansı sonrasında yapılan egzersiz ve uygulamalar sonucunda kas gücünde artış görülmektedir. Fizik Tedavi’nin ana hedeflerinden biri de kas gücü artışıdır.

-Fıtık fizik tedavi ile düzelir mi?

Fıtıkların birçoğu tehlikeli olmayıp ameliyat gerektirmez. Bu nedenle fıtıklar Fizyoterapi ( Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ) uygulamaları ile kolayca tedavi edilebilmektedir.

-Kas güçsüzlüğü nasıl anlaşılır?

Kas güçsüzlüğü gözle görülür bir şekilde olabilir. Ancak klinikte hekim tarafından kas gücü testleri yapılırarak 0 en düşük, 5 en yüksek olmak üzere puanlama yapılır.

-Zayıf olan kaslar nasıl güçlenir?

Zayıf olan kasları güçlendirmek için güçlendirme egzersizleri ve fizik tedavi uygulamaları iyi bir seçenektir. Aynı zamanda kişinin beslenmesine de dikkat etmesi gerekir.