ERGOTERAPİ NEDİR?

İş ve Uğraşı Terapisi olarak da bilinen Ergoterapi, kronik hastalıklar, sakatlıklar ya da rahatsızlıklar sonucu fonksiyon kaybı yaşayan kişilerin kaybettiği fonksiyonlarını tekrar kazandırmayı ve günlük yaşamdaki aktivitelerini kolaylaştırmayı amaçlayan sağlık alanıdır. Ergoterapide en temel amaç kişinin günlük yaşamdaki bağımsızlığını kazandırmaktır.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) Nedir?

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi), özellikle pediatrik ve nörolojik hastaların tedavisinde etkin olarak kullanılan bir tedavi yöntemidir. Çeşitli rahatsızlıklar nedeniyle uzuvlarının veya gövdelerinin fonksiyonlarında azalma veya kayıp görülen hastalarda, kaybedilen fonksiyonları geri kazanmak ya da bu fonksiyonların yerine koyabilecek teknikleri hastayan öğreten Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) günümüz tedavilerinin olmazsa olmazıdır.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) ve Amacı

Ergoterapistler, hastaların kaybettiği fonksiyonları tekrar kazanmayı ya da o fonksiyonların yerine koyabileceği yeni teknikleri öğretmeyi hedeflerler. Yaş ve cinsiyet fark etmeksizin, her alandan hasta kabul eden Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) sayesinde kişilerin günlük yaşamdaki aktiviteleri kolaylaştırılarak birine bağımlılığı azalmakta ve onların toplumda daha aktif bir birey olmaları hedeflenmektedir.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) Nasıl Etki Sağlar ?

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) çeşitli egzersiz ve çalışmalarla kişinin eski fonksiyonlarını tekrar öğretmeyi ve geliştirmeyi hedefler. Özellikle motor becerileri geliştirmekte oldukça etkili bir tekniktir.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) Uygulamaları Nasıl Yapılır ?

Ergoterapistler öncelikle sizin günlük hareket ve fonksiyonlarınızı inceler, onları nasıl yaptığınızı değerlendirir ve günlük yaşamınızı kolaylaştırmak için nasıl adapte edebileceğinizi öğretirler. Aynı zamanda ev ve iş yerlerinde yapılması gereken değişiklikleri belirler, kişinin günlük yaşamdakini bağımsızlığını desteklerler.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) Neden Uygulanır?

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) uygulamalarının birçok faydası bulunmaktadır. Kronik birçok hastalığın tedavisinde ve yitirilen fonksiyonların geri kazanımında güvenle kullanılan Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) tedavilerinin faydalarını şöyle sıralayabiliriz:

• Fonksiyonların geri kazanımı: Ergoterapistler, kişinin kaybettiği beceri ve yeteneklerin tekrar kazanılmasına ve geliştirilmesine yardımcı olurlar.
  • Bağımsızlık: Ergoterapi sayesinde kişiler fonksiyonlarını tekrar kazanır ya da kaybettiği fonksiyonlar yerine nelerin kullanılabileceğini öğrenirler. Böylelikle kişinin günlük yaşamdaki bağımsızlığı sağlanmış olur
  • Mental destek: Kaybettiği becerilerini tekrar kazanan ve birine bağımlılığı azalan kişinin özgüveni artar, daha huzurlu ve aktif bir hayat geçirerek mental olarak güçlenir

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) Hangi Alanlarda Ve Hastalıklarda Kullanılabilir ?

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) birçok rahatsızlık ve hastalığın tedavisinde, kaybedilen yetenek ve becerilerin tekrar kazanımında aktif olarak görev alır. Ergoterapi’nin kullanıldığı alanları şöyle sıralayabiliriz:

• Pediatrik Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi): Serebral Palsi, Down sendromu, Otizm gibi birçok hastalık çocuğun hem zihinsel becerilerinde hem de motor becerilerinde olumsuzluk oluşturabilir. Pediatrik Ergoterapi’de çocuğun yemek yemesi, çatalı veya kalemi tutması gibi günlük, okul ve sosyal aktiviteleri üzerine çalışılır, çocuğun bağımsızlığı sağlanmaya çalışılır.
  • Mesleki Amaçlı Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi): Çeşitli sebepler dolayısıyla fonksiyonlarını kaybetmiş kişilerde, iş hayatını kolaylaştırmak ve adaptasyon sağlamak amacıyla uygulanır. Ergoterapistler kişinin çalışma koşullarını değerlendirerek onlara kolaylık sağlamayı hedeflerler.
  • Nörolojik Hastalarda Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi): İnme, MS, Felç gibi problemlerden sonra hastanın kaybettiği yetenek ve becerileri tekrar kazandırmak, ince motor becerileri geliştirmek amacıyla uygulanır.
  • Geriatrik Hastalarda Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi): Yaşlılıkla birlikte ortaya çıkan Demans gibi hastalıklar sonrasında yetenek ve becerilerin geri kazanımı, günlük hayatta bağımsızlığın arttırılması amacıyla uygulanır.
  • Bilişsel Amaçlı Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi): Yaşlılıkla birlikte ortaya çıkan Demans gibi hastalıklar sonrasında

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) Uygulamaları

Ergoterapistler birçok cihaz ve materyali seanslarında kullanılırlar, bu seanslarda kullanılan teknikleri şöyle açıklayabiliriz:

• Gömlek düğmesi ilikleme gibi aktivitelerle giyinme becerisi geliştirilir,
  • Saç tarama, diş fırçalama gibi tekniklerle kişisel bakım becerisi geliştirilir,
  • Sabun ve lif kullanma gibi teknikler öğretilerek kişinin kendi banyo yapması desteklenir,
  • Çatal, kaşık tutmaya yardımcı olacak teknikler öğretilerek yemek yeme becerisi kazandırılır.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) Uygulamaları Kaç Seans Uygulanır?

Ergoterapi uygulamaları kişinin ihtiyacı olduğu sürece uygulanmalıdır. Her hasta ve hastalık farklı olacağında bu süreç hakkında kesin bir seans sayısı söylemek mümkün değildir.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) kime uygulanmaz ?

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) ihtiyacı olan her yaş ve cinsiyette uygulanabilmektedir. Bu nedenle uygulanmaz diyebileceğimiz bir tanı yoktur.

Ergoterapi ve Fizyoterapi Arasındaki Fark Nedir ?

Bu iki sağlık alanı birbiriyle oldukça bağlantılı alanlardır. Fizyoterapi, kişinin kaybettiği hareket becerisini tekrar kazanmayı desteklerken; Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) ile kişinin bu işleri nasıl yapacağı ve kaybettiği beceriyi tekrar kazanarak günlük yaşamdaki bağımsızlığını arttırmayı hedefler.

Merkezimizin Farkı

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak uzman ekibimizle son teknolojik ürünleri kullanıyor ve güncel tedavileri takip ediyoruz. Her hastanın ve hastalığın sürecinin farklı olduğunu biliyor, her hastamızı özel olarak değerlendiriyor, bireysel ve bütüncül tedavinin önemini vurguluyoruz.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Ergoterapi’ye hangi çocuklar gider ?

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) her yaştan çocuğa uygulanabilir. Serebral Palsi, Down Sendromu, Otizm gibi pediatrik hastalarda çocuğun yetenek ve becerilerini geliştirmek ve kaybettiği fonksiyonlarını tekrar kazandırmak amacıyla uygulanabilir.

Ergoterapi ne zaman gereklidir ?

Kişinin Ergoterapi’ye ihtiyacı olup olmadığı doktor değerlendirmesi sonucu karar verilir. Kişinin motor becerilerini ve fonksiyonlarını geliştirip, günlük yaşamını kolaylaştırmak için Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) iyi bir seçenektir.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) uygulamaları acılı mıdır ?

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) genel olarak acılı veya ağrılı bir uygulama değildir. Ancak uygulanan aktivitelere bağlı olarak acı hisseden kişilerde ağrı artabilir.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) hangi alanlarda kullanılır?

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) tedavileri Nörolojiden Ortopediye, Ortopediden Pediatri’ye birçok alanda yaygın olarak kullanılır ve kişinin hayatını kolaylaştırır.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) ne kadar sürer ?

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) tedavileri kişinin durumuna göre değişmekte olup, kaç seans ve ne kadar süreceği kişiden kişiye değişmektedir.

Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) herkese uygulanabilir mi?

Evet, Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) uygulamaları her yaştan ve her cinsiyetten kişide kullanılabilir ve herhangi bilinen bir yan etkisi yoktur.

Bize Ulaşın!

Robotik Rehabilitasyon Merkezi olarak yıllardır Türkiye'nin önde gelen merkezlerinden biri olarak hizmet veriyoruz. Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi), çeşitli sebeplere bağlı olarak kaybedilen yetenek ve becerilerin tekrar kazandırılmasını ve kişinin günlük yaşamdaki bağımsızlığını destekler.

Sizler de Ergoterapi (İş ve Uğraşı Terapisi) hizmetimiz hakkında bilgi almak veya randevu oluşturmak için web sitemiz ya da telefon numaramız aracılığıyla bizlere ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz!