Ağrı Tedavisi

Bel ve Boyun Fıtıkları
Bel ve boyun fıtıklarının çoğunda fizik tedavi ile düzelme sağlanabilmektedir. Fıtık sonucu oluşan spazm, ödem ve ağrıları gidermek için kızılötesi ışınlar, sıcak uygulamalar, ultrason, traksiyon ve elektriksel akımlar kullanılır. Egzersizlerle de kasların gücünü artırıp, omurganın kemik sistemine düşen gücün dengeli dağılımı hedeflenir.
Diz Eklemi Ağrı ve Kısıtlıkları
Diz eklemi ağrısının pek çok sebebi vardır. Menisküs yırtıkları, osteoartroz, bağ problemleri, çeşitli artritler, bursitler, doğuştan veya sonradan olan şekil bozuklukları diz kapağı problemleri … vb. Fizik tedavide amaç öncelikle ağrıyı hafifletmek ve geçirmek, sonrasında ise diz eklemini ve tüm diz kaslarını güçlendirmektir. Pek çok diz ağrı ve problemi kas gücünün artmasıyla çözülebilmektedir. Eğer eklem hareketinde kısıtlılık da varsa yapılacak egzersizlere germe egzersizleri de eklenerek, kısıtlılık giderilmeye çalışılmalıdır.

agri-tedavisi

Omuz Eklemi Ağrı ve Kısıtlılıkları
Vücudumuzun en hareketli eklemlerinden biri omuz eklemidir. Bu sebepten dolayı sakatlanmalara ve aşınma problemlerine çok sık rastlanır. Omuz ağrısının görülmesindeki en sık sebepler de eklemi oluşturan ve çevreleyen yapıların aşırı ve/veya yanlış kullanımı sonucu görülen tendinit bursit ve kireçlenmelerdir. Bu eklemin ağrı ve kısıtlılığı yaşam kalitesini oldukça düşürür. Giyinme, beslenme, kendine bakım gibi temel ihtiyaçlar yapılamaz veya zor yapılır.
Fizik tedavi programında düzenlenecek; medikal tedavi, sıcak-soğuk uygulama, ultrason, elektriksel akımlar, lazer, manyetik alan vb. gibi tedavi yöntemlerini FTR hekimi belirler. Omuz çevresini güçlendirecek ve varsa kısıtlılığı açacak egzersizler tedavinin vazgeçilmez unsurudur.
Artrozlar (Kireçlenmeler)
Yaygın olarak diz ve kalça ekleminde görülse de, omuz dirsek, el bileği ve diğer eklemlerde de görülebilir. Artroz kelimesi aslında romatizmal bir problemdir. Halk tarafından benimsenen “kireçlenme” bu terimin tam karşılığı değildir ve eklem içinde kireç oluşması gibi bir durum söz konusu değildir.
İlaç ve fizik tedavi ile artroza bağlı şikayetler tedavi edilebilir. Malesef bu olayı tersine döndürecek bir ilaç veya başka tedavi yöntemi şimdilik yoktur. Mevcut yöntemler arasında en ucuzu en mantıklısı ve hastaya hiçbir zararı olmayan yöntem fizik tedavidir. Hastalığın belirtilerini hafifletir ve ilerlemesini yavaşlatır. İlerlemiş vakalarda cerrahi gerekebilir.
Sinir Sıkışmaları
Gerek ameliyat gerektirmeyen hafif durumlarda gerekse de daha ciddi olan ve cerrahi uygulanmış sinir sıkışmalarında Fizik Tedavi yoğun olarak kullanılan bir tedavi yöntemidir. Sinirin sıkıştığı bölgede rahatlaması ve iyileşmesinin hızlanması için Fizik Tedaviden yararlanılır. Su tedavisi, parafin, ultrason, TENS, manyetik alan gibi uygulamalar gerekli görülürse hekim tarafından ilaçla desteklenir. Yapılacak egzersizler ile eklem sertliklerinin giderilmesine ve kasların güçlendirilmesine çalışılır. Aynı rahatsızlığın tekrarlamaması için hastaya; mesleki faktörlerin düzenlenmesi, ergonomi eğitimi ve kullanım hatalarının düzeltilmesi için eğitim verilmelidir.